Service

UX research

De wereld van vandaag is die van morgen niet. En dat geldt ook voor je gebruikers. Door nieuwsgierig te blijven, ontdek je wat er beter kan. UX research zorgt voor betere producten, blijere klanten en hogere conversie.

Fail fast, learn fast

Fail fast, learn fast

We zijn super nieuwsgierig en willen altijd zo snel mogelijk de waarom achter een vraag ontdekken. Daarom geloven wij in continu testen. We worden gelukkig van gebruikersfeedback en de lessen die we daaruit leren. We werken nauw samen met onze opdrachtgevers. Zo blijven waardevolle inzichten altijd intern gewaarborgd. We lopen moeiteloos mee in het sprintritme van de klant of bedenken zelf een proces waarmee we de klus klaren.

We helpen je in iedere fase

We helpen je in iedere fase

Of je nou input van je doelgroep nodig hebt in de conceptfase, een interactief prototype wil testen op usability issues of het conversiepercentage in een bestaande funnel wil optimaliseren. Elke fase van het ontwikkelproces vraagt om andere inzichten en dus andere UX research methodes. Wij beheersen ze als geen ander en weten precies welke methode je nodig hebt voor een vraagstuk.

Onze UX research methodes

Usability testing

Ontdek hoe gebruiksvriendelijk je product is voor je doelgroep. Of het aan hun behoeften voldoet. En nog belangrijker: hoe je het product kan verbeteren.



Expert review

Vier ogen zien altijd meer dan twee. Met de feedback van onze experts breng je jouw design of concept naar het volgende niveau.



Conversion rate optimization

Verhoog met slimme aanpassingen het conversiepercentage van je website. Zo haal je meer winst uit hetzelfde aantal bezoekers.

Survey

Gooi je vraagstuk in de groep en verzamel kwantitatieve data om je keuzes te onderbouwen.



Customer journey mapping

Breng de klantreis van je doelgroep in kaart. Leg de “pains” en “gains” vast en ontdek op welke touchpoints kansen liggen voor je business.



Card sorting

Laat je klanten informatie rangschikken en sorteren. Zo krijg je niet alleen meer inzicht in hoe ze denken, maar ook in welke informatiestructuur het beste werkt.

Concept testing

Onderzoek wat je gebruikers vinden van een concept of propositie. Nog voordat je er veel tijd en geld in steekt.



Observeren

Doe nieuwe inzichten op over je doelgroep door mensen waar te nemen in hun eigen omgeving. Ontdek wat onbewuste gewoontes zijn en hoe jouw product hierop aan kan sluiten.



Interviews en focus groups

Ga in een groep of één-op-één in gesprek met je doelgroep of belangrijke stakeholders. Zo weet je welke kansen er liggen en kun je de juiste strategie bepalen.

Werk met Soda samen voor jouw UX research

Onderzoek naar gebruikerservaring is veelzijdig. Afhankelijk van jouw product en wensen, zetten wij de beste onderzoeksmethodes in om jou de handvatten te geven om gericht te optimaliseren. Bij Soda toetsen wij al onze ontwerpen aan jouw échte gebruikers in jouw doelgroepen. Dit doen we in ons eigen UX lab met Makerstreet zusje Milkshake Research.

 

Met ons toegewijde team aan onderzoekers verzamelen wij inzichten in jouw doelgroep, valideren we jouw prototype en dragen onze datagedreven resultaten bij aan een toekomstbestendige strategie. Benieuwd hoe wij de marktpositie van jouw organisatie kunnen versterken met UX research? Neem contact op met Flin met het formulier hieronder.

Heb je een vraag?

Managing partner

Flin Nortier

contact Flin Nortier

Services