Soda studio

Cygnific Quick Reference Guide

Call-center agents met alle kennis paraat namens KLM, Delta en Air France.

Klant: Cygnific via Cegeka, Visual Design: Resoluut, Periode: 2015 - 2016, Contactpersoon: Evan Gelders

De snelste, best presterende call-center agents

Cygnific levert callcenter diensten voor KLM, Delta en Air France. Voor de callcenter agents is snel de juiste informatie vinden de grootste prioriteit. Hoe minder tijd er nodig is voor een call, hoe beter. Ons werd gevraagd om de UX van de Quick reference guide - het systeem dat de agents gebruiken om informatie te vinden - helemaal opnieuw op te zetten. Lees hier hoe wij de QRG omtoverden tot een searchers paradise.

overzichtspagina development

De informatie van iedere afdeling binnen handbereik

De nieuwe QRG zorgt ervoor dat de scheiding tussen verschillende afdelingen binnen Cygnific een stuk minder problemen oplevert voor de agents. Werk je bij B2B, en wil je iets weten over B2C? Zo gepiept met de nieuwe QRG.

Breed

Iedereen zoekt op zijn eigen manier

Na jarenlang de oude QRG te gebruiken heeft iedere agent zijn eigen manier om bij de juiste informatie te komen ontwikkeld. Omdat deze patronen echt ingesleten zijn besloten we om de QRG hier rekening mee te laten houden. Zo is het nu mogelijk om bij het juiste document te komen via de zoekbalk, een alfabet search en een tag search. Echt voor ieder wat wils dus.

overzichtspagina duurzaamheid
overzichtspagina development

Alle details rond het navigeren uitgediept

Zo snel mogelijk precies bij de goede documenten uitkomen: een hele kunst.

Breed

Hiërarchie hoppen

Om het aantal clicks van de agents te verminderen zijn er slimme functies ingebouwd waarmee snel gewisseld kan worden tussen verschillende niveaus binnen de hyrarchie.



Shop the look in de vernieuwde wehkamp app

Sneller switchen tussen zoekresultaten

Met het nieuwe design kunnen agents veel sneller wisselen tussen verschillende artikelen die matchen met de ingevoerde zoekterm. Zo bespaart iedere agent per call een enorme hoeveelheid tijd.

Behoud van functie op ieder formaat

De Cygnific agents gebruiken vaak meerdere tools naast elkaar. De QRG moest daarom zo ontworpen worden dat hij op ieder formaat functioneel blijft.Tijdens het responsive ontwerpen hebben we dit altijd in het achterhoofd gehouden. Dus zelfs op 720px breedte blijft de QRG je rots in de branding.

Breed

Een dikke verbetering

Sinds de nieuwe QRG is geïmplementeerd worden de agents niet meer geplaagd door lastig te vinden informatie en is de calltijd sterk verlaagd.