InShared

InShared Redesign

Een nieuwe look & feel voor alle schermformaten

Klant: InShared, Visual Design: Resoluut, Periode: Voorjaar 2013, Contactpersoon: Evan Gelders

De briefing

Online verzekeraar InShared wil hun gebruikersgemak verbeteren door de gehele website voor verschillende schermformaten te optimaliseren. Het redesign moet bij deze tijd passen, maar niet de uitstraling krijgen van een grote corporate. Het ‘zolderkamer’-gevoel moet behouden blijven. Bekijk en lees hieronder hoe we dit hebben aangepakt.

Of   bekijk het live resultaat

Resultaat

Nieuwe huisstijl en ruimere opzet

Het nieuwe ‘blonde’ design van InShared is overzichtelijk, straalt rust uit en past goed bij de eigentijdse huisstijl van InShared. De website is net zo gebruiksvriendelijk op desktop als op een klein formaat tablet. Bovendien is de website geoptimaliseerd voor SEO en conversie.

Optimalisatie

Het nieuwe design is ruim opgezet met grote buttons. Hierdoor is het geschikt voor verschillende schermformaten en ‘touch’. Tegelijkertijd straalt het ook meer rust uit.


Interactie ontwerp van de homepage

Responsive grid

Met welk apparaat je de website ook bezoekt, hij wordt altijd perfect getoond door het werken met een responsive grid.


Responsive principe

Responsive principe

Er is gewerkt met een grid met kolommen van 60 pixels breed. Op groot schermformaat zijn 12 kolommen gebruikt en op een klein schermformaat slechts 5. Doordat er op de kleinere formaten kolommen wegvallen zal content onder elkaar komen te staan. De navigatie is op klein formaat ingeklapt.

Vraag het ‘Fleur’

Fleur is de chatbot van InShared die je kan helpen op de website. Zij brengt je zo snel mogelijk bij de juiste informatie.

‘Fleur’-balk

Op de nieuwe website is Fleur altijd beschikbaar in de ‘Fleur’-balk. Deze balk scrolt met je mee over de pagina, waardoor de ‘Fleur’-balk altijd bovenaan de pagina blijft hangen. Wanneer de gebruiker een vraag wil stellen schuift het invoerveld uit en zal het antwoord getoond worden.


Fleur balk

Online kennisbron

Elke zoektocht naar een nieuwe verzekering begint online. InShared wil graag dat klanten hun weg naar de site van InShared vinden door hun kennis over verzekeringen te delen. Voor een betere vindbaarheid is de informatie over verschillende niveaus verdeeld.

Productpagina's
Productpagina

Productpagina

Op de productpagina van de autoverzekering worden de verschillende dekkingen vergeleken. Voor meer informatie over een dekking kan men verder navigeren naar de onderliggende sub-productpagina’s WA, Beperkt Casco en Allrisk, waar alle nodige informatie over de betreffende dekking te vinden is.

quote

Sub-productpagina

Op de sub-productpagina’s vindt je meer diepgang over de verschillende dekkingen, zoals de productvoorwaarden, veelgestelde vragen en aanvullende informatie. Om conversie te verbeteren staat er op elke pagina een ingang naar de bestelstraat, waar men de verzekering kan afsluiten.

oplossingen

Kennisbankpagina

De ‘ankeilers’ op de (sub-)productpagina’s linken naar artikelen uit de kennisbank. De kennisbankartikelen beantwoorden veel voorkomende vragen van klanten over de verzekering, de markt en preventiemaatregelen. Op de kennisbankpagina’s kan men ook verder klikken naar de social kanalen waar InShared kennis deelt, zoals Twitter, Facebook en YouTube. Alle kennisbankpagina’s zijn met elkaar verbonden zodat er eenvoudig doorgelezen kan worden op andere onderwerpen naar interesse.

Meer conversie in de bestelstraat

Duidelijke vragen, tips en feedback zorgen ervoor dat de bestelstraat eenvoudig en plezierig is om in te vullen.

Drempel verlagen

De bestelstraat moet zo veel mogelijk conversie opleveren. Tips, gerichte informatie en automatisch invullen van gegevens helpen de gebruiker om snel de premie te berekenen. De grootste drempel, het invullen van de persoonsgegevens, wordt pas in de laatste stap gedaan. Doordat de gebruiker er dan al veel tijd in heeft gestoken is de kans dat hij nog afhaakt kleiner geworden.

Bestelstraat
Advies

Advies

Bij de keuze van de dekking zie je welke het meest gekozen is bij de leeftijd van de auto. Dit maakt de keuze een stuk eenvoudiger.

Feedback

Feedback

Op basis van het kenteken kan er al een inschatting gemaakt worden wat de uitvoering van de auto is. Als dit niet klopt kan de uitvoering gewijzigd worden. Maar in de meeste gevallen kan de gebruiker meteen door naar de volgende stap.

Informatie

Bonnetje

Het bonnetje laat de totale premie zien. Deze scrollt mee en is daardoor altijd zichtbaar in beeld. Wanneer je er op klikt openen de details.

Alles online geregeld

In de verzekeringsmap kan de gebruiker het overzicht van zijn verzekeringen zien; een schade melden en wijzigingen doorgeven.

Verzekeringsmap

Overzichtelijk

De verzekeringen staan overzichtelijk onder elkaar weergegeven. Door op een verzekering te klikken krijgt de klant alle details van deze verzekering te zien en kan hij de verzekering eenvoudig wijzigen of opzeggen.

Upsell

Up-selling

Niet gekozen aanvullende dekkingen worden onder de verzekering gehangen. Hierdoor kan de klant eenvoudig zijn verzekering uitbreiden. Verderop in de pagina worden andere verzekeringen van InShared getoond. Deze up-selling methodes zullen voor een hogere conversie moeten zorgen.

Feedback

Groene kaart

Een vaak gezocht product is de groene kaart. Doordat deze naar de voorgrond gehaald is hoeft men niet meer te zoeken. De klant kan kiezen of hij de groene kaart als pdf wil downloaden of opnieuw wil aanvragen.

Informatie

Tip

Na het verjaren van de auto kan het natuurlijk zijn dat het advies voor je dekking veranderd. Een meer dan 5 jaar oude auto hoeft natuurlijk niet meer Allrisk verzekerd te zijn. InShared wijst je hierop.