Mijn Simyo

Mijn Simyo

Als klant altijd inzicht in je verbruik en controle over je kosten

Klant: Simyo, Visual Design: Resoluut, Copy: Mister Koreander, Periode: Voorjaar 2015, Contactpersoon: Evan Gelders

Een opgefriste mijn-omgeving

Toen Simyo ons vroeg om de mijn-omgeving op hun website op te frissen stonden we natuurlijk te trappelen! Het is dé plek om de belofte ‘baas in eigen bundel’ waar te maken. De nieuwe mijn-omgeving geeft de klant inzicht in verbruik en kosten en helpt hem of haar om de kosten in de hand te houden. En dit natuurlijk zonder te betuttelen.

Overzicht Sim Only

First things first

Focus en gelaagdheid in informatie als uitgangspunt

Het overzicht laat zien waar je als klant elke dag voor wil inloggen, namelijk alleen de informatie die op dat moment écht relevant is. Geen informatie overload. De details zijn netjes weggestopt achter de klik.

Inzicht in verbruik

Altijd duidelijk waar je MB’s aan op gaan

“Hoe staat het ervoor met mijn bundels?” en “Hoe komt het eigenlijk dat mijn MB’s nu al op zijn?”. Het zijn vragen die jij als baas van jouw bundel zelf wilt kunnen beantwoorden. We trokken alles uit de kast om de klant zo goed mogelijk inzicht te geven in het verbruik.

Details dataverbruik Sim Only
Kosten Sim Only

Helder over de kosten

De hele maand je kosten in de gaten

Mijn Simyo is altijd helder over de kosten, ook voordat de factuur verschijnt. Zo kan de klant er zelf voor zorgen dat de factuur geen verrassing wordt. Wijkt de factuur toch af? Dan wordt uitgelegd waar de afwijkende kosten vandaan komen.

Historisch overzicht en bundels aanpassen Sim Only

Altijd in controle

Passen je bundels niet meer bij je? Dan pas je ze toch aan?

Zit je boven je bundel, of verbruik je juist te weinig? En is dit eenmalig, of gebeurt dit elke maand? Aan de hand van een helder jaaroverzicht beoordeel je als klant gemakkelijk of je bundels nog bij je passen. Is dat niet meer zo? Dan kun je ze direct zelf aanpassen. Elke maand opnieuw. En als je gewoon een maandje wat extra MB's nodig hebt dan kun je 500 MB bijkopen, zo vaak als je wilt.

Mijn Simyo voor Prepaid klanten

Prepaid

Beltegoed, beltegoed, beltegoed

Prepaid klanten willen na inloggen vooral zien wat het beltegoed-saldo is. En als het saldo te laag is, dan wil de klant direct kunnen opwaarderen.

De details zijn ook voor prepaid klanten weggestopt achter de klik. Zo laat de verbruik-pagina zien waaraan het beltegoed is verbruikt en wat de gesprekken hebben gekost. Bij betalingen vind je ook de momenten en de frequentie van het opwaarderen van beltegoed.

Enorm Agile

Korte lijntjes en dichtbij de gebruiker

Het concept ‘Focus en gelaagdheid’ is de rode draad door het ontwerp. Om tot dit concept te komen verzamelden we ideeën met alle stakeholders en kropen we in de huid van de eindgebruikers.

We gebruikten voor dit project een agile scrum-aanpak. Met het hele team werkten we bij Simyo op locatie. Zo konden we snel schakelen met stakeholders en techniek. Aan het eind van elke sprint deden we een test met gebruikers. Vervolgens presenteerden we ons werk aan alle stakeholders.

Agile Scrum

Resultaat

Uiteraard maakten we het responsive: nu echt altijd en overal beschikbaar.

Het resultaat is een mijn-omgeving die naadloos aansluit bij de Simyo-klant, die volledig inzicht over het gebruik en controle over de kosten geeft, waar hij of zij zich ook bevindt.

Lees ook over de mijn-Simyo app voor iPhone en Android, die we eerder maakten.

Strakke plaat met het eindresultaat