Mijn Simyo app

Mijn Simyo app

Als klant altijd inzicht in je verbruik en controle over je kosten

Klant: Simyo, Visual Design: Resoluut, Development: TouchTribe, Periode: Voorjaar 2014, Contactpersoon: Evan Gelders

Vraag

“Wij willen de beste telecomprovider worden. Daar hoort een app bij met 4+ sterren.” Iets wat andere telecom aanbieders nog niet is gelukt.

Het doel van de app: altijd inzicht in je verbruik en overal controle over je kosten.

Aanpak

Om snel te kunnen releasen in de app stores, is er gekozen voor een Agile scrum aanpak.

Tussen de sprints hebben we het ontwerp constant getest met Simyo klanten. Door Agile te werken was er de ruimte om de resultaten van usertests vervolgens weer te verwerken in het ontwerp.

Resultaat

Met een realistische Agile scrum aanpak en focus op resultaat is het gelukt om in 6 maanden tijd een complete app te releasen in de iOS app store én Android Play Store. Voor zowel Sim Only als Prepaid klanten.

Door te luisteren naar de klanten van Simyo en scherpe keuzes te maken is het een app geworden waar klanten ook echt blij van worden. Waardering in de app stores: 4+ sterren. Daar zijn we bijzonder trots op.

Overzicht voor Sim Only en Prepaid klanten

Een overzicht dat voorziet in de dagelijkse routine om te checken hoe het ervoor staat met je tegoed

overzicht postpaid
Overzicht Sim Only
overzicht prepaid

Overzicht Prepaid

Sim Only

Bij binnenkomst in de app krijgt de Sim Only klant een duidelijk overzicht van het tegoed dat hij deze maand nog heeft. Ook is er te zien hoe lang het duurt voordat je weer nieuw tegoed krijgt. Zo zie je eenvoudig of je deze maand niet buiten de pas loopt.

Prepaid

De prepaid gebruiker heeft met de Mijn Simyo app altijd een overzicht van het huidige beltegoed. Ook is het resterende tegoed van een internetbundel direct te zien, en is het inzichtelijk hoe lang deze bundel nog geldig is.

Bart Versteijlen


“Hoe simpeler het ontwerp, des te belangrijker de details”
- Bart Versteijlen, product manager Simyo

Historisch verbruik

Een overzicht van je verbruik de afgelopen maanden, om te zien of je abonnement nog wel bij je past

historisch verbruik


'Historie' geeft een grafisch overzicht van het verbruik in de afgelopen maanden. De gekantelde weergave geeft een globaal overzicht van het verbruik in de laatste 12 maanden. Hiermee zie je eenvoudig of je bundels nog wel bij je passen. Meer details in de grafieken zijn te zien door op de diagrammen te ‘tappen’.

Facturen & betalingen

Voor de details van je verbruik en kosten bekijk je natuurlijk gewoon je factuur

facturen
Facturen Sim Only
opwaarderingen
Opwaarderingen Prepaid

Handig & pragmatisch in ontwikkeling

De details van het verbruik en de kosten zijn terug te vinden in de PDF van de factuur. Deze is in de app te bekijken. Overigens iets wat andere providers nog niet is gelukt. De PDF print of email je vervolgens gemakkelijk vanaf je telefoon met behulp van de ‘share’ functionaliteit.

Een PDF van de factuur is niet alleen erg handig voor de klant, maar ook pragmatisch in de ontwikkeling van de app. Door de PDF aan te bieden in plaats van een extra interface, hebben we ontwikkeltijd bespaard.

Voor prepaid gebruikers worden de opwaarderingen getoond onder betalingen. Deze zijn gebundeld per maand, zo kun je makkelijk zien of een abonnement voordeliger zou zijn.

Service

De klantenservice van Simyo ook gewoon beschikbaar vanuit je broekzak

service overzicht
gericht klikken in plaats van scrollen

De klantenservice geoptimaliseerd voor mobiel

We hebben de klantenservice geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Hiervoor hebben we slimmigheidjes toegepast zoals:

  • Autocomplete op zoektermen
  • Meestgestelde vragen makkelijk toegankelijk
  • Gericht klikken, in plaats van scrollen over lange pagina’s. Zo komt de gebruiker sneller bij het antwoord dat hij zoekt.

Komt de Simyo klant er echt niet uit? Dan kan hij of zij terecht op één van de andere kanalen waar de klantenservice van Simyo actief is: het forum, Twitter, per email, of telefonisch. Waar je ook bent binnen de mobiele klantenservice; de zoekfunctie en andere service kanalen zijn altijd toegankelijk.

autocomplete

Voorkom onnodig typen

In de zoekfunctie wordt een autocomplete op zoektermen gebruikt. Dit voorkomt onnodig typen.

andere zoekopties

Kom je er niet uit?

Waar je ook bent binnen de mobiele klantenservice; de zoekfunctie en andere service kanalen zijn altijd toegankelijk. Handig als je er niet uitkomt.

actuele wachttijd bij de klantenservice

Wachttijd klantenservice

Als het nodig is om toch de klantenservice te bellen, dan is het wel zo fijn om te weten of dit het juiste moment is om te bellen.

Agile scrum aanpak

Iteratief ontwerpen en ontwikkelen gericht op realisatie, en in nauwe samenwerking met de business en achterliggende techniek

daily standup tijdens het scrummen


Door te scrummen wordt er iedere sprint gefocust op een product dat af is, hierdoor kom je snel tot een product dat je daadwerkelijk kunt releasen. Om tot een afgerond resultaat te komen, werken tijdens het scrummen alle betrokkenen nauw samen: stakeholders vanuit de business, ontwerpers, developers, en ontwikkelaars van de achterliggende techniek.

Door in sprints te werken is er de ruimte om tijdens het project meerdere malen te testen met eindgebruikers. Resultaten uit de tests zijn in volgende sprints vervolgens weer in de app verwerkt. Werken aan, testen en vervolgens verfijnen van haalbare producten leidt uiteindelijk tot finesse en een telecom app waar klanten ook echt blij van worden. Dat maakt de Mijn Simyo app uniek in zijn soort.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk het resultaat!

Download de Mijn Simyo app voor iOS   of   Download de Mijn Simyo app voor Android

Nog geen Simyo Klant? Geen probleem! In de app kun je als voorproefje een demo bekijken:

login voor niet-klanten
introductie voor niet-klanten
bestel Sim Only