Reaal

Het nieuwe Reaal

Zelf afsluiten of via een adviseur: alle vrijheid om te bepalen hoe jij geholpen wilt worden

Klant: Reaal, Visual Design: Resoluut, Copy: Mister Koreander, Periode: Zomer 2014, Contactpersoon: Evan Gelders

Weloverwogen keuze

Consumenten kunnen tegenwoordig zonder tussenkomst van een adviseur heel makkelijk zelf een verzekering afsluiten. Reaal vindt het belangrijk dat de klant een ‘weloverwogen keuze’ kan maken, wat betekent dat het soms beter is om je te laten adviseren door een adviseur. Op de nieuwe website van Reaal kan de klant het product dus direct online afsluiten én is hulp van een adviseur altijd beschikbaar.

Een persoonlijke benadering

De site moet alle type bezoekers kunnen bedienen. Naast mensen die zich baseren op feiten ook diegenen, die kiezen op basis van gevoel.

mbti homepage

Feitelijk of emotioneel

Er zijn mensen die kiezen wat voor verzekering ze willen op basis van feitelijke informatie en mensen die liever beslissen op basis van wat hun gevoel ze ingeeft. Voorheen bediende de website van Reaal vooral de eerste groep bezoekers. Met de nieuwe website wil Reaal alle type mensen zo goed mogelijk helpen, dus ook emotionele beslissers. Om hen beter te ondersteunen zijn de ‘situaties’ bedacht, waarin ervaringen en adviezen van andere mensen te lezen zijn.


Welke situatie past bij jou?

Kies de juiste verzekering aan de hand van herkenbare situaties.

Ervaringen van anderen

De ‘situaties’ gaan over gebeurtenissen in het leven waarbij doorgaans nagedacht wordt over verzekeringen en andere financiële zaken. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuw huis, een huwelijk of het verlies van een dierbare. Op de situatie-pagina’s lees je de ervaring van andere mensen in een dergelijke situatie, tips en adviezen vanuit de community en welke financiële producten en verzekeringen belangrijk zijn om te overwegen.

situatie
tips

Deel jouw tip

De situaties worden gekoppeld aan het forum. Hierdoor wordt de content verrijkt met ervaringen en tips vanuit de community.

quote

Persoonlijk

De verhalen zijn geschreven naar aanleiding van een interview met de persoon in kwestie.

oplossingen

Concrete oplossingen

Elk verhaal eindigt met de oplossingen die Reaal voor de betreffende situatie heeft.

Help me nu

De grote knop ‘help me nu’ staat op elke pagina. Met één druk op de knop komt het overzicht van alle servicekanalen tevoorschijn.

help menu

Hoe kan Reaal je helpen?

Met behulp van de ‘help me nu’-knop rechtsonder kan je zelf kiezen op welke manier jij geholpen wilt worden. Via veelgestelde vragen, het forum, contact met Reaal of een adviseur.

Zelf of met hulp van een adviseur

Aan jou de keus om producten zelf online af te sluiten of met de hulp van een adviseur.

Snel premie berekenen

Met de ‘Snelle premie berekening’ kan je alvast een indicatie krijgen van de premie. Daarna kan een adviseur worden ingeschakeld of je kan het product zelf online afsluiten.


snel premie berekenen
adviseurzoeker

Adviseur zoeken

Via de website kan je zelf een adviseur zoeken. Handige filters zorgen ervoor dat je behalve locatie ook andere voorkeuren kan opgeven bij het vinden van een passende adviseur.

User testen

Tijdens het project hebben we het ontwerp regelmatig getest met consumenten. Een situatie als startpunt bij de oriëntatie van een verzekering sprak veel mensen aan. Met de verkregen feedback uit de tests hebben we de situatie-pagina’s, maar ook het 'help-me-nu'-paneel nog beter kunnen maken.

Consumenten gaven aan echt geholpen te zijn bij het maken van een keuze. Ook vonden ze het prettig om te zien dat je op verschillende manieren met Reaal in contact kan komen.



Proces