Simyo Salesfunnel

Simyo salesfunnel

Redesign voor een zeer gebruiksvriendelijke en goed converterende salesfunnel

Klant: Simyo, Visual Design: Resoluut, Periode: Voorjaar 2012, Contactpersoon: Evan Gelders

Vraag

Herontwerp de salesfunnel zodat deze een hogere conversie en aantrekkelijke user experience oplevert.

Inzicht

Bij conversieoptimalisatie zijn het de kleine dingen die het verschil maken: no-nonsense taalgebruik, twijfel wegnemen, tips geven, UBR’s (unique buying reasons) benadrukken etc.

Resultaat

Het herontwerp heeft voor een conversie verhoging van maar liefst 30% gezorgd! Hier ook live te zien.

Abonnement kiezen

We begeleiden de gebruiker zo goed mogelijk in het bestelformulier. Met een aantal slimme technieken zorgen we er voor dat de gebruiker alle keuzes kan maken, zonder de salesfunnel te hoeven verlaten

Focus op keuze

Focus op keuze

Door een sterke visuele focus aan te brengen wordt de aandacht bij de subvraag gehouden. De oranje balkjes links en rechts van het formulier geven aan waar de gebruiker is gebleven en de keuzen die hij nog moet maken zijn uitgegrijsd.

Meest gekozen

Meest gekozen

Met een eenvoudig labeltje, met daarop ‘meest gekozen’ wordt de bezoeker geholpen in zijn keuze. Ronde prijzen en geen korting zorgen voor een rustig beeld.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Belangrijke veelgestelde vragen zijn opgenomen in de salesfunnel. Zo kunnen we daar waar dat nodig is de twijfel wegnemen bij de gebruiker.

Unique buying reasons

Unique buying reasons

Het tonen van de UBR’s van Simyo zorgt voor meer zekerheid. De kans op afbreken van de bestelling wordt hierdoor verkleind.

Vergelijken

Vergelijken

Gebruikers wordt de mogelijkheid geboden om twee typen abonnementen te vergelijken zonder uit de funnel te stappen.

Help de gebruiker

Door het geven van instant validation, d.w.z. feedback op de acties die de gebruiker heeft uitgevoerd, weet hij of zij dat het formulier goed wordt ingevuld.

Feed forward

Feed forward

Met feed forward wordt er informatie gegeven op het actieve veld, om de gebruiker bij de les te houden en eventuele vragen op te vangen.

Handige tips

Handige tips

Op de momenten dat er twijfel kan ontstaan bij de gebruiker, worden handige tips gegeven. Met deze tips worden de unique buying reasons van Simyo benadrukt.

Informatie

Informatie

Op relevante momenten kan de gebruiker extra informatie vinden over het product onder eenvoudige informatie bolletjes.

Direct antwoord

Direct antwoord

Het antwoord op Vraag wordt gelijk getoond. Zo blijf de bezoeker in de salesfunnel.

Tone of voice

De menselijke en no-nonsense tone of voice maakt de salesfunnel gebruiksvriendelijk en duidelijk

Wil je een jaar of maand abonnement?
Doe de 1 cent betaling
Voordelen
Geen twijfel meer mogelijk

Geen twijfel meer mogelijk

Een grote verbetering van de salesfunnel vormde de tekst die verschijnt als gebruikers kiezen voor de optie om hun nummer mee te nemen. Die vertelt namelijk precies wat Simyo gaat doen om dit mogelijk te maken.

Conversie

Meetbaar resultaat

Na het optimaliseren van de Simyo salesfunnel is de online conversie met maar liefst 30% gestegen.