Twill en Soda ontwikkelden een platform voor het boeken en managen van logistiek en transport, speciaal voor kleine ondernemers. Met een gebruiksvriendelijke en intuïtieve interface kunnen zij stap voor stap een container boeken en worden zij ondersteund bij alle processen daarbij. In 2020 zijn er meer dan 200.000 containers verscheept dankzij Twill, maar liefst 13 keer zoveel als het voorgaande jaar.
Samen met het team van Twill zorgde Soda voor onder andere een integratie- en transformatiestrategie, een design system en extreem sterk UX design voor het nieuwe platform. En dat bleef bij de jury niet onopgemerkt, het werk werd beloond met een gouden DIA in de categorie Digitale Transformatie en een gouden DIA in de categorie B2B Commerce.
De jury ziet in deze case een transformatie in optima forma. Uit het juryrapport: “Er is gezorgd voor een start-up binnen de gelederen van het bedrijf met een eigen mandaat en volle ondersteuning. De business klopt, schaalt doordacht op en geeft daarmee het voorbeeld voor de gehele organisatie. Het levert zonder meer een wereldwijde businesscase op in een enorme markt.”