De winnende
Red Dot Award case

Soda studio heeft met Tap to go van Albert Heijn een Red Dot Design Award in de wacht gesleept. De vakjury van de internationale design award wees een ‘Red Dot Award: Brands & Communication Design’ toe in de categorie ‘Interface & User Experience Design - Mobile User Interfaces’.

Tap to go is een nieuw winkelconcept waarmee shoppers in de AH to go betalen door hun telefoon of kaart tegen een digitaal prijskaartje te tikken. Er komt geen kassa of pinpas aan te pas. Het is tap, grab en go! Een next-level innovatie waarmee Albert Heijn Nederland op de kaart heeft gezet.

Soda studio verzorgde de gehele UX van Tap to go en nam alle Tap to go touchpoints onder handen: van app tot Tap to go-kaart. Dit resulteerde in een complete winkelervaring die inspeelt op de behoefte naar snelheid en gemak die klanten in AH to go-winkels hebben.

‘Een geweldige kans om zo’n innovatief product met Albert Heijn te kunnen ontwikkelen. Tap to go scoort niet alleen goed bij verschillende vakjury’s, maar ook de gebruiker reageert enthousiast. Daar zijn we ontzettend trots op,’ Evan Gelders, Creative Director bij Soda studio.

De award wordt op 1 november in Berlijn uitgereikt.

Soda studio werkte voor Tap to go samen met Resoluut, Mr Koreander, Milkshake, m2mobi, McKinsey, CM, Opticon en Boxplosive.