2getthere

Forenzen in een zelfrijdend voertuig

Services

  • Product design,
  • Service design,
  • UX Research

Forenzen in een zelfrijdend voertuig, dat klinkt futuristisch. Maar niets is minder waar. Innovator op het gebied van zelfrijdend vervoer, 2getthere is er al een tijdje mee bezig in Rotterdam. En binnenkort voegen ze daar meerdere buslijnen aan toe. Wij hielpen het bedrijf door de bijbehorende interfaces te ontwerpen.

Forenzen in een zelfrijdend voertuig

Probleemloos naar je werk reizen

Vanaf eind 2020 kunnen forenzen met zelfrijdende shuttles, via verschillende routes over het Rivium terrein reizen. Een ritje maken is eenvoudig. Je roept de bus zelf op bij de halte.

Kies je eindbestemming al voor je instapt

Je weet altijd precies waar je naartoe wilt, maar niet altijd hoe je er moet komen. Dat probleem is nu verleden tijd. Want via de zuil geef je met één klik je eindbestemming aan. De busjes bepalen vervolgens automatisch welke lijn jou het snelst naar je eindbestemming kan vervoeren. Is er al een shuttle onderweg? Dan zie je de verwachte aankomsttijd op de plek van de knop.

De ouderwetse stopknop in een nieuw jasje

Ben je ingestapt zonder je eindhalte te selecteren? Of wil je toch bij een andere halte uitstappen? Geen paniek, de vertrouwde stopknop bestaat nog steeds. Op het scherm in de bus zie je alle haltes en de eerstvolgende halte krijgt een prominente plek. Zo ben je volledig in controle tijdens je reis.

Forenzen in een zelfrijdend voertuig

Je reis van A tot Z in kaart gebracht

De reis van de klant begint al vóór de interactie met het scherm. Daarom brachten we alle andere touchpoints in kaart. We namen de hele journey onder de loep: van halte tot uitstappen. We ontworpen ook de route informatie onder het scherm. Zo kun je ook je route checken als het scherm een keer niet werkt. Wel zo makkelijk.

Forenzen in een zelfrijdend voertuig

Testen maar dan net even anders

Testen is een vast onderdeel van ons ontwerpproces. Zo ook bij dit project. Alleen ging dat dit keer nét iets anders dan normaal. De test kon niet plaatsvinden in de shuttle. Dus toverden we, samen met onze collega’s van Milkshake Research ons kantoor om tot bushalte en bus. Zo creeërden we een zo realistisch mogelijke setting om te testen en te leren van ons ontwerp.

Services

  • Product design - 
  • Service design - 
  • UX Research