Atida

De toekomst van de Europese online apotheek is persoonlijk

Services

  • UX Design,
  • Digital Product Design,
  • Digitale Strategie,
  • UX Research

Atida heeft als doel om de beste online gezondheids aanbieder in Europa te worden. Van medicijnen en drogisterijproducten tot gepersonaliseerde supplementen, Atida biedt verschillende oplossingen om aan jouw gezondheid en welzijn te werken.

Samen met Atida ontwikkelden wij het e-commerce platform voor de online apotheek Atida en de nieuwe propositie voor persoonlijke supplementen Atida Pure. Hier pasten we direct de nieuw ontwikkelde branding toe, in design en copy.

De toekomst van de Europese online apotheek is persoonlijk
De toekomst van de Europese online apotheek is persoonlijk
Dé online apotheek

Dé online apotheek

In Europa is het landschap van online apotheken gefragmenteerd. Atida heeft verschillende bestaande online apotheken gekocht met als doel hier één sterke speler van te maken. Niet zomaar een online shop, maar een betrouwbare en persoonlijke gezondheidsexpert. Hiervoor is een sterk e-commerce platform nodig, dat zich aanpast aan marktspecifieke context, zoals assortiment, prijzen, content, bestelopties en wetgeving.

Meer dan e-commerce

Meer dan e-commerce

Een echte online apotheek is meer dan e-commerce, daarom ontwikkelden en valideerden we nieuwe concepten, zoals een persoonlijke hulp die je de juiste producten adviseert, het bestellen op recept, automatische (her)leveringen, het loyalty programma, en het positioneren van een private label.

Persoonlijke supplementen

Persoonlijke supplementen

Atida heeft de ambitie om gezondheidszorg te veranderen van een puur reactieve benadering naar een meer proactieve en preventieve aanpak. Atida Pure biedt een aanvulling op je voeding met een persoonlijk en flexibel programma vol met vitamines, mineralen, kruiden en probiotica.

Persoonlijk advies, ondersteunt met wetenschap

Op basis van een online vragen flow, geeft Atida een persoonlijk advies voor supplementen die passen bij jouw leefstijl, eetgewoonten en gezondheidsdoelen. Om het advies te versterken leggen we duidelijk uit wat de werkzame stof doet, waar je het normaal in kan vinden en wat de kwaliteitskenmerken van het product zijn.

De toekomst van de Europese online apotheek is persoonlijk

Internationaal getoetst

Een nieuw platform en een nieuwe propositie moet je natuurlijk in een vroeg stadium valideren met potentiële klanten. Daarom hebben we in iedere sprint het concept met de doelgroep getest. Zo hebben wij in Nederland, Duitsland en Spanje onze prototypes voorgelegd.

De toekomst van de Europese online apotheek is persoonlijk
Learnings voor product & assortiment

Learnings voor product & assortiment

Naast culturele verschillen, leerden we dat voor Atida Pure de lengte van de vragenlijst cruciaal is. Niet te lang, maar ook zeker niet te kort. “Anders kan je geen onderbouwd en persoonlijk advies geven.” Daarnaast vormden de validaties een belangrijke input voor het assortiment. Om te voorkomen dat gebruikers te veel supplementen op één dag zouden moeten slikken, zorgt Atida nu voor veelvoorkomende combinaties.

Resultaat

Resultaat

Atida is nu beschikbaar in Frankrijk, Spanje en Portugal en zal de komende tijd verder worden uitgerold in Europa. Atida Pure is nu beschikbaar in Nederland, Duitsland en Spanje.

Services

  • UX Design - 
  • Digital Product Design - 
  • Digitale Strategie - 
  • UX Research