de Volkskrant

Transformatie naar een digitaal nieuwsmerk

Samen met Resoluut ontwikkelden we een nieuwe digitale propositie voor de Volkskrant. Alle producten die daarbij horen namen we ook voor onze rekening. Het resultaat: een strategie waarin alle content uit de krant, betaalde artikelen en digitale services terugkomen.

Een nieuw digitaal nieuwsmerk

Een nieuw digitaal nieuwsmerk

De krant van nu kan natuurlijk niet zonder een scherpe digitale propositie. Een mooie manier om bestaande abonnees meer te bieden en om nieuwe lezers te bereiken. Dankzij een rijke responsive website heeft de lezer een unified experience en altijd een optimale leeservaring.

Altijd het laatste nieuws

Altijd het laatste nieuws

De twee nieuwe ‘übersecties’ vertegenwoordigen de digitale propositie van de Volkskrant. In ‘Nieuws’ staan enkel feitelijke artikelen. Het is snel en altijd gratis. ‘Uitgelicht’ brengt verdieping en achtergronden. Dit gedeelte is iets langzamer en voor sommige stukken betaalt de lezer ook.

Gids door het culturele landschap

Gids door het culturele landschap

‘Cultuur en leven’ is eigenwijs en inspirerend. Met een groot aanbod aan artikelen en recensies over boeken, theater, film, muziek, kunst en nog veel meer gidst de Volkskrant je door het culturele landschap. In de Cultuuragenda zie je wat er in het weekend te doen is. Je kunt hier zoeken wat er bij jou in de buurt is, of specifiek op genre rondneuzen.

De perfecte digitale leeservaring De perfecte digitale leeservaring

De perfecte digitale leeservaring

Een digitale krant lees je op een beeldscherm. En dat biedt meer mogelijkheden dan een krant op papier. In het nieuwe ontwerp heeft de redactie alle ruimte en mogelijkheden om artikelen te verrijken met foto en video. En dankzij het doorlees-paneel is gerelateerde content nooit ver weg.

Betaalde artikelen: Plus

Betaalde artikelen: Plus

Sommige verdiepende artikelen kosten geld. Deze artikelen zijn eenvoudig te herkennen aan het pluslabel. Ben je nog geen abonnee? Probeer dan 2 weken gratis of koop eenvoudig een dag-, week-, of maandpas.

De ideale distributie: hyperdistributie

De ideale distributie: hyperdistributie

Foto’s maken van de krant om deze vervolgens te delen via de bekende social kanalen is verleden tijd. Alle artikelen - ook betaalde – kun je eenvoudig delen. Al je volgers en vrienden mogen deze gewoon lezen, helemaal gratis.

Foto's prachtig in beeld

Foto's prachtig in beeld

De Volkskrant heeft een geweldige fotoredactie. Met de opkomst van online zijn foto en video steeds belangrijker geworden. De nieuwe Volkskrant brengt met de sectie ‘In Beeld’ foto’s zoals ze bedoeld zijn. Niks wordt afgesneden en de verhouding van de foto’s blijft zoals hij is.

Apps voor iOS & Android Apps voor iOS & Android

Apps voor iOS & Android

Naast de responsive web versie hebben we ook native apps ontworpen die dezelfde ervaring bieden. Ook deze apps hebben we geoptimaliseerd voor de beste leeservaring. Ze bevatten zelfs nog een paar mooie extra’s, zoals offline lezen.

Samenwerking

Services

  • Branding - 
  • UX design