Fugro

Drie doelgroepen, één website: Fugro’s global platform op maat.

Services

  • Digitale strategie,
  • UX Design,
  • Digital Product Design,
  • UX Research

Fugro, een wereldwijd bedrijf en specialist op het gebied van geo-data, heeft ambitieuze plannen in de wereld van duurzame energie. Zoals bijvoorbeeld bijdragen aan het veilig en efficiënt bouwen van offshore windmolenparken. Met een aanwezigheid in 60 landen en een team van ongeveer 11.000 medewerkers, speelt Fugro een cruciale rol in de overgang naar duurzaamheid. We bundelden onze krachten op het gebied van strategie, design en development en marketing om Fugro te ondersteunen in deze transitie.

Weg met complexiteit en informatie overload

Fugro zocht een partner voor de strategie, het ontwerp en de ontwikkeling van hun nieuwe corporate website. Het oude platform was te complex en stond vol met overbodige informatie, waardoor bezoekers moeite hadden om te vinden wat ze zochten. Dit resulteerde in een frustrerende gebruikerservaring en had een negatieve invloed op de perceptie van het merk.

Drie doelgroepen, één website: Fugro’s global platform op maat.

Van focus op homepage, naar focus op user journey

Om de aandacht van de doelgroep vast te houden, hebben we voor elke doelgroep (klanten, sollicitanten en investeerders) een eigen journey gemaakt, rekening houdend met hun unieke behoeften. Dit bracht een verschuiving teweeg van een homepage‑gerichte aanpak naar een focus op de user journeys.
In nauwe samenwerking met het Fugro‑team ontwikkelden we een gedeelde visie en creëerden concepten voor zowel de structuur van website, als hoe het merk wordt geuit. We zetten een flexibele technologiestack op met onafhankelijke, modulaire componenten. Hiermee hebben we een schaalbare basis neergezet, die klaar is voor een breed scala aan toekomstige behoeften.

Drie doelgroepen, één website: Fugro’s global platform op maat.

Navigeren naar succes

De nieuwe website van Fugro weerspiegelt de kernwaarden van het bedrijf en biedt een uitgebreide ervaring voor al hun doelgroepen. Het resultaat is een platform met een krachtig verhaal en heldere visie, dat mensen aantrekt en aanmoedigt om de mogelijkheden van Fugro te verkennen. Gebruikers kunnen op verschillende pagina’s starten en dankzij de verschillende journeys wordt elke groep begeleid in hun reis met boeiende content en uitgebreide informatie. Dit noemen we cross‑linking. De data-gedreven opzet helpt ze de conversie te verbeteren op basis van gebruikersgedrag. Met als uiteindelijke doel een moeiteloze klantreis die elke bezoeker naar de juiste bestemming leidt.

In Fugro's verbeterde website komt hun expertise naar voren dankzij een intuïtieve navigatie, visuele storytelling en krachtige beelden. Bezoekers worden meegenomen in een overtuigend merkverhaal waardoor interesse wordt omgezet in leads.

Willem Duijvelshoff, Lead Designer

Services

  • Digitale strategie - 
  • UX Design - 
  • Digital Product Design - 
  • UX Research