GAMMA & Karwei
Eén strategie. Oneindige mogelijkheden.
Services
- UX Design,
- App Design,
- Digital Product Design,
- Digitale Strategie
Als klusser gebruik je graag tools die perfect passen bij jou en je klus. Je mobiele telefoon behoort ook tot deze tools, alleen heb je hier natuurlijk wel de beste applicaties voor nodig. Intergamma zag de kans om hierin met hun eigen visie klussers nog beter te helpen. Het was tijd voor een digitale transformatie. En dat is precies wat we samen met Intergamma hebben gerealiseerd.
Intergamma is het moederbedrijf van GAMMA Nederland, GAMMA België en Karwei. Met ruim vierhonderd winkels is het bedrijf de grootste leverancier van doe‑het‑zelf producten in de Benelux. Een enorme operatie die een excellente én efficiënte mobiele klantervaring verdient.
Download de GAMMA-app in de App Store of Google Play en download de Karwei app in de App Store of Google Play.
De omnichannel beleving van de klant verbeteren
Met een continue stijging van bestellingen via mobiel werd snel duidelijk dat Intergamma hun gewaardeerde, positieve winkelbeleving ook beschikbaar moest maken in de handpalm van hun klanten. Van compleet assortiment en inspireren door thema’s, tot het activeren door actuele acties en folders.
Resultaat van deze digitale transformatie: een sterk verbeterde omnichannel beleving voor de klant. Daarnaast hebben we gezorgd voor het efficiënter kunnen beheren en effectiever kunnen doorontwikkelen van de e‑commerce omgeving en mobiele apps voor alle merken van Intergamma.
De klus-journey als uitgangspunt
Op basis van interviews, locatiebezoeken en het in kaart brengen van verschillende klus‑ en doe‑het‑zelf activiteiten ontwikkelden we een klus-journey. Deze journey bestaat uit zes stappen en is van toepassing op iedere denkbare klus. Op basis van deze reis richtten we de mobiele touchpoints in.
1 design system. 6 apps.
Efficiënter beheren en effectiever doorontwikkelen; als je digitaal transformeert mag je deze kans niet laten liggen. Daarom ontwikkelden we voor GAMMA en Karwei één design system voor hun e‑commerce platform en mobiele apps. In het design system gebruiken we zoveel mogelijk gedeelde componenten, maar waarbij ieder merk wel zijn eigen unieke uitstraling behield.
Om de proposities van zowel GAMMA als Karwei te ondersteunen, kreeg iedere app z’n eigen features. Van personalisatie bij GAMMA tot inspiratie en visualisatie bij Karwei. Met de apps kunnen klanten o.a. profiteren van kortingscoupons, producten in de bouwmarkten scannen, uitgebreide informatie bekijken én zien welke Gamma‑ of Karwei‑vestiging het dichtst in de buurt is, inclusief de voorraden.
Verwachtingen overtroffen
Dagelijks profiteert die doe‑het‑zelver van de digitale transformatie die we samen met Intergamma hebben gerealiseerd. En daar gaat het natuurlijk om. Maar voor ons is het ook belangrijk dat onze opdrachtgever tevreden is met onze aanpak en het resultaat. Frank van Polanen, Head of Product bij Intergamma in Wageningen vertelt er het volgende over: “Door de agile manier van werken en de aanpassingen die zijn gemaakt, mede op basis van de feedback van testpanels, is het eindresultaat boven verwachting.”
Samenwerking
- Resoluut  - 
- Milkshake Research  - 
- Mr. Koreander  - 
- Unplugged  - 
- Elements
Services
- UX Design - 
- App Design - 
- Digital Product Design - 
- Digitale Strategie