Woonstad Rotterdam

Het digitale thuis voor elke Rotterdammer

Services

Woonstad Rotterdam beheert meer dan 60.000 woningen en bedrijfsruimtes in Rotterdam en biedt hiermee een prettige woonplek aan een zeer diverse doelgroep. Voor zo’n belangrijke missie is een goede service website onmisbaar.

Een warm welkom Een warm welkom

Een warm welkom

Het resultaat is een toegankelijke en gidsende website die de Rotterdamse bewoner helpt. Eenvoudig vinden waar je voor komt, of dat nou een reparatie aanvragen is of een geschikte woning vinden.

Alles start met strategie

Alles start met strategie

In een eerdere fase hadden we al de nieuwe digitale strategie neergezet. Woonstad Rotterdam moet klanten in staat stellen eenvoudig zelf alles te regelen. Het is de gids die jouw situatie en context herkent en begrijpt. Dit vormde het uitgangpunt voor de hele website.

Woonstad Rotterdam als gids

Woonstad Rotterdam als gids

Elk contact met de klant staat in het teken van service. En de klant gidsen is de manier waarop Woonstad dit doet. Het 'Vraag & Antwoord' panel is de meest opvallende doorvertaling hiervan. Deze laat de meest relevante vragen zien op basis van de context van de pagina. Hierbij kijkt het systeem naar het onderwerp van de pagina, het gedrag en de persoonlijke situatie van de klant. Het gidsende principe komt verder tot in de kleinste details terug.

Net zo divers als de stad

Net zo divers als de stad

Rotterdam is een stad met vele gezichten - dit geldt ook voor de doelgroep van Woonstad. Van sociale huurders tot ondernemers: voor iedereen moet de website duidelijk en toegankelijk zijn. Daarom hebben we alle concepten en designs uitgebreid getest met echte Rotterdammers.

Doen waar je voor komt

Doen waar je voor komt

Niets vervelender dan op een website eindeloos zoeken naar de juiste informatie. Daarom hebben we de belangrijkste redenen voor bezoek gelijk uitgelicht. Zo kunnen 80% van de bezoekers direct doen waar ze voor kwamen. Denk aan de huur betalen, het woningaanbod bekijken of een reparatie aanvragen.

Eenvoudig alles zelf regelen

Eenvoudig alles zelf regelen

Voorheen werden veel woonzaken telefonisch of via de klantenbalie geregeld. Arbeidsintensief en vaak onnodig. Een belangrijk doel van de digitale strategie was dan ook om de druk op de klantenservice te verlichten. Met de nieuwe serviceflows zijn klanten in staat om zelf hun woonzaken online te regelen. Van algemene informatie opzoeken tot reparaties aanvragen. Komen ze er toch niet uit? Dan hebben ze altijd de gids of de klantenservice binnen handbereik.

Visueel systeem voor het merk

Visueel systeem voor het merk

Een servicewebsite zoals die van Woonstad Rotterdam bevat een breed scala aan content. Woningadvertenties, nieuwsartikelen, veelgestelde vragen en nog veel meer. Om dat er allemaal piekfijn uit te laten zien zorgde ons designzusje Resoluut voor een digitale vertaling van het merk: een flexibel designsysteem en unieke iconografie.

Een brand voice die Rotterdam ademt

Een brand voice die Rotterdam ademt

Goed gidsen lukt alleen met duidelijke taal. Hiervoor creëerde ons copybroertje Mr Koreander een brand voice: de stem van Woonstad Rotterdam. Deze lieten ze terugkomen in alle teksten op de website. Vervolgens gaven ze een serie trainingen om de organisatie de kneepjes van de brand voice bij te brengen.