Zo gingen we te werk

Zo gingen we te werk

Peter Klaas en Pieter doken eerst de winkel in. In verschillende AH to go filialen observeerden we een dag lang mensen. Op stations en in een ziekenhuis. Ook interviewden we klanten. Gebruikten die eigenlijk wel de app? En zo ja, op welke manier en wanneer? Was dat al in de trein of pas als ze in de winkel stonden? Met deze input in ons achterhoofd schreven we een script voor een user test. De user test bestond uit drie delen: een pre-test interview, de user test zelf en een exit interview.

De observaties en interviews in de winkel gaven ons ontzettend waardevolle input voor het doen van de user test.

Samen interviewen

Samen interviewen

Tijdens de user test vroegen we deelnemers niet alleen de app te gebruiken: we schotelden ze ook nog een paar dieptevragen voor. Over de spaaractie en mogelijk nieuwe features. Het fijne van de user test was dat de mensen van AH to go zelf de hele dag aanwezig waren en meekeken. Aan het einde van elk user interview vroegen we in de meekijkruimte of er onbeantwoorde vragen waren. Zo kregen de mensen van AH to go de kans om nog meer waardevolle info uit hun doelgroep te halen.

Dit was het resultaat

Dit was het resultaat

Het onderzoek leverde veel interessante inzichten op. Zoals welke functionaliteiten het meeste werden gebruikt. En hoe de navigatie kon worden verbeterd. We bundelden alle inzichten en adviezen in een mooi rapport en sloten het onderzoek af met een eindpresentatie. Hierin lieten we veel videobeelden van de deelnemers zien. Die toonden niet alleen goed de verbeterkansen aan, maar gaven ook de mensen die de user test gemist hadden het gevoel er toch bij te zijn.

Soda Resoluut

Next up

Bekijk alle cases