Zo gingen Marjolein en Flin te werk

Zo gingen Marjolein en Flin te werk

Flin: ‘We trapten af met een stakeholdersessie. Hiervoor nodigden we zowel interne als externe stakeholders uit. Ter voorbereiding gaven we ze wat huiswerk mee: wat zijn pain relievers en wat zijn gain creators? Deze pasten we tijdens de sessie in het value proposition canvas. Een fijne methode om een propositie te bepalen.’

Onbewuste behoeftes ontdekken

Onbewuste behoeftes ontdekken

Marjolein: ‘Vervolgens gingen we aan de slag met generative design research. Met deze methode achterhaal je behoeftes die je niet zo snel ontdekt met een gesprek of vragenlijst. Speciaal voor Malmberg richtten we een mobiel lab in. Dankzij twee camera’s en een microfoon konden we samen met de klant in een andere ruimte meekijken en –luisteren. Ze schreven ook mee en clusterden meteen alles op onderwerp. Dit vormde de basis voor onze onderzoeksbevindingen.’

Dankzij twee camera’s en een microfoon konden we samen met de klant in een andere ruimte meekijken.

Zelf lesmethodes maken

Zelf lesmethodes maken

De vraag die centraal stond in het generative design research luidde als volgt: hoe kunnen we niet alleen de structuur verbeteren, maar ook de inhoud? Om deze te beantwoorden hebben we een toolkit ontworpen. Deze was modulair. De biologieleerkrachten die aan ons onderzoek meededen, konden dus zelf hun ideale lesmethode in elkaar zetten. Een beetje zoals LEGO eigenlijk. Niet zo gek dat de deelnemers er bijzonder blij van werden.

Dit was het resultaat

Dit was het resultaat

Onze bevindingen en inzichten hebben we gepresenteerd aan Malmberg. Dit onderzoek markeerde het einde van een lang ontwikkeltraject. Malmberg heeft nu genoeg concrete handvatten om een verbeterslag in ‘Biologie voor jou’ te maken. En dat is dan ook precies waar Malmberg nu mee bezig is.

Soda Resoluut

Next up

Bekijk alle cases