Jacobs Douwe Egberts

De digitale service van JDE Professional

Jacobs Douwe Egberts Professional (JDEP) bewijst al jaren trouwe dienst als leverancier van koffie- en theevoorzieningen voor de zakelijke markt over de hele wereld. Van eenmanszaken tot enorme organisaties. Daar hoort een passende online service bij. Wij hielpen JDEP met de optimalisatie van hun digitale dienstverlening.

Een centraal uitgangspunt

Een centraal uitgangspunt

Bij gebrek aan overzicht en controle kan het onderhouden van je koffievoorziening veel tijd kosten. Zeker als je meerdere koffiemachines op verschillende locaties hebt staan. JDEP wilde haar zakelijke klanten in staat stellen om alles op één centrale plek te regelen. Dat biedt meer inzicht en grip voor de klanten, en verlaagt tegelijkertijd de druk op de klantenservice. Een win-win oplossing die we realiseerden met ‘My Service’.

Van tekenen naar testen

Van tekenen naar testen

Door middel van workshops hebben we eerst de productvisie van My Service uitgetekend. Gelukkig had JDEP al veel onderzoek naar de gewenste functionaliteit beschikbaar. Zo konden we snel beginnen met de designs. Omdat de zakelijke klanten van JDEP behoorlijk kunnen verschillen qua omvang en behoeftes, hebben we vervolgens al onze concepten en designs uitvoerig met hen getest.

Minder zorgen, meer controle

Minder zorgen, meer controle

Het resultaat? Een overzichtelijk online portaal waar klanten alle informatie en taken zelf in de hand hebben. Zo houden ze gemakkelijk het koffiegebruik bij en is onderhoud van de machines nu een eenvoudige klus. Door de automatische service ‘Comfort’ hoeven klanten zelfs niet meer na te denken over de bestelling. Deze nieuwe functionaliteit hebben we naadloos in de bestelflow verwerkt en kan gemakkelijk aan- en uitgezet worden.

Inzicht bespaart geld

Inzicht bespaart geld

Voorheen kregen zakelijke klanten van JDEP elke maand een uitdraai van de prestaties en consumpties van hun machinepark. In My Service presenteren we al die data visueel en voor de connected machines elke dag up-to-date. Zo houden de contractmanagers de vinger aan de pols en kunnen ze naar eigen wens bijsturen. Doordat ze snel inzicht hebben in de KPI’s, kosten en consumpties, houden ze grip op het budget.

Dat smaakt naar meer

Dat smaakt naar meer

De nieuwe focus op online service past bij JDEP als voorloper in de koffiebranche. En die rol beperkt zich niet alleen tot Nederland: want My Service gaat ook live in de rest van Europa. Daarmee sluit My Service aan bij JDEP’s internationale digitale roadmap. Dat belooft veel goeds. De komende tijd zal JDEP blijven innoveren en nieuwe businessmodellen ontwikkelen die langdurige klantrelaties stimuleren. Zo blijft JDEP vernieuwend én in lijn met het verwachtingspatroon van haar klanten.

Samenwerking

Services

  • UX design - 
  • Digital transformation