KRO-NCRV

De www van Willem Wever

Voor de KRO-NCRV maakten wij de nieuwe website van Willem Wever. Een website met een interessante doelgroep, veel kleur en vooral een heel groot archief aan antwoorden en afleveringen. Het resultaat: de leukste en makkelijkste vindmachine voor iedereen die nieuwsgierig is.

Een pagina die van het scherm spat Een pagina die van het scherm spat

Een pagina die van het scherm spat

De homepage van Willem Wever moest een plek worden waar je als gebruiker terug wil komen voor nieuws, recente afleveringen en grappige feitjes. We hebben deze pagina daarom volgegooid met dynamische content die de nieuwsgierigheid van gebruikers blijft voeden.

Verrijking van de tv ervaring

Verrijking van de tv ervaring

Willem Wever kent iedereen in eerste instantie van tv. Best logisch dus om ons ontwerp af te stemmen op het programma. We bestudeerden eerst de bestaande stijl en optimaliseerden die vervolgens voor de online beleving. Zo verrijkten we de totaalbeleving van Willem Wever, in plaats van dat we een apart product creëerden.

Het eerste contact

Het eerste contact

Waar woont Willem Wever? De meeste bezoekers van de website komen binnen via zoekmachines, omdat ze het antwoord op een vraag als deze zoeken. Een ‘antwoordpagina’ is voor veel mensen daarom een landingspagina: het eerste contact met de website. We hebben deze pagina zo ‘zelfstandig’ mogelijk laten voelen. Vol met herkenbare kleuren, vormen en animaties.

Challenges tot je een ons weegt

Challenges tot je een ons weegt

De challenge is bedacht om te voorkomen dat bezoekers na het vinden van hun antwoord direct de website verlaten. Het is een simpel spel waarin je ja-nee-stellingen moet beantwoorden. Zo word je aangemoedigd om meer artikelen te lezen en vrienden uit te dagen om mee te spelen. De www van Willem Wever is daarmee echt een plek om te delen met anderen.

Een volledig frisse, nieuwe start voor Willem Wever samen met de KRO-NCRV

Erik Pronk, Visual Designer

Samenwerking

Services

  • Branding - 
  • UX Design