OVpay
De weg naar moeiteloos betalen in het openbaar vervoer met OVpay
Services
- Service Concept,
- Product Strategie,
- UX Design,
- Digital Product Design,
- UX Research
Een baanbrekende innovatie verandert het openbaar vervoer in Nederland ingrijpend. In samenwerking met Translink en alle Nederlandse ov‑aanbieders bundelen we onze krachten om miljoenen reizigers kennis te laten maken met OVpay, een nieuwe betaalmethode waarmee je kunt betalen met je betaalpas, creditcard, telefoon, of in de toekomst zelfs met de (nieuwe) ov‑pas.
Revolutie in het openbaar vervoer
Nederland telt op dit moment ruim 14 miljoen actieve ov‑chipkaarten, maar daar gaat verandering in komen. We ontwikkelden namelijk een geheel nieuwe betaalervaring voor alle ov‑reizigers in het hele land. Het doel? Reizen door heel Nederland wordt nu nog gemakkelijker. Je kunt nu eenvoudig inchecken en betalen met je betaalpas, creditcard of mobiel.
Alle kanalen in Ă©Ă©n service architectuur
Het openbaar vervoer kent een grote verscheidenheid aan serviceverleners en servicekanalen. Welke service centraal, door OVpay, of decentraal, door vervoerders wordt aangeboden is essentieel. Dit moet duidelijk zijn voor reizigers en praktisch uitvoerbaar door vervoerders. In plaats van dit voor iedere service apart te bepalen, ontwierpen we een Service Architectuur, waarin de principes zijn vastgelegd.
Om te laten zien wat bepaalde keuzes en oplossingsrichtingen betekenen voor reizigers maakten we het concept direct concreet en tastbaar. Zo voorkomen we verschil in interpretatie en kunnen we het concept goed toetsen met reizigers en stakeholders. Deze tastbare ontwerpen geven verder richting aan de ontwikkeling van OVpay.
OVpay: de toekomst van betalen in het ov
Het resultaat van al dit harde werk? OVpay, een nieuwe betaalmethode waarbij je kunt betalen met je pinpas, creditcard, telefoon, of in de toekomst zelfs met de (nieuwe) ov‑pas. Hoewel de service al gebruikt kan worden, is deze nooit volledig af. We houden voortdurend de vinger aan de pols, zowel op kwantitatieve als kwalitatieve aspecten. Op die manier kunnen we de voortgang nauwlettend volgen en indien nodig bijsturen, met als doel elke reiziger een moeiteloze reis‑ervaring te bieden. Bereid je voor op een soepele reis met het ov, waar gemak en innovatie hand in hand gaan.
Samenwerking
- Resoluut  - 
- Milkshake Research  - 
- Mr Koreander  - 
- Unplugged
Services
- Service Concept - 
- Product Strategie - 
- UX Design - 
- Digital Product Design - 
- UX Research