Een nieuwe website met grootse ambitie Een nieuwe website met grootse ambitie

Een nieuwe website met grootse ambitie

Met de nieuwe website vergroten we het bereik en conversie op alle devices. Maar dat niet alleen: we bieden een user experience waar klanten graag voor terugkomen. Daarnaast hebben we de time-to-market verkort om sneller in te spelen op veranderingen in de markt.

Iedere reis begint bij de zoekbox

Iedere reis begint bij de zoekbox

Zoeken, boeken, vliegen. Het lijkt zo simpel, maar er komt best wat bij kijken. De nieuwe flow is zo ontworpen dat de gebruiker niet wordt overladen met keuzes. Met vijf eenvoudige velden is de zoekbox lekker licht en toegankelijk. En in de helper – het paneel naast de zoekbox – worden de opties pas aangeboden wanneer ze relevant zijn.

De beste user experience van zoeken tot boeken De beste user experience van zoeken tot boeken

De beste user experience van zoeken tot boeken

Boekingssites lijken vaak op elkaar. Features en oplossingen van concurrenten worden vaak gekopieerd. Maar CheapTickets.nl onderscheidt zich liever met een piekfijne user experience. Daarom stelden we de behoeften van de klanten centraal en namen we de hele user journey onder de loep.

Tickets vergelijken in één oogopslag

Tickets vergelijken in één oogopslag

De zoekresultatenpagina is belangrijk in de flow. Dit is de plek waar je vluchten vergelijkt en uiteindelijk verleid wordt om te boeken. We gebruiken de volledige schermbreedte om de zoekresultaten zo goed mogelijk te vergelijken. Het is ontworpen als een op zichzelf staande web-app. Een echte ‘power tool’. Maar dan eentje die heel intuïtief werkt.

Snel zoekresultaten filteren

Snel zoekresultaten filteren

Directe vlucht, via-luchthaven, specifieke vliegmaatschappij: vaak heb je al bepaalde voorkeuren. Met de resultatenlijst kan hier handig op gefilterd worden. Door de laagste prijs bij iedere filteroptie te tonen weet je direct welk effect een bepaalde keuze heeft op de ticketprijs.

Belangrijkste informatie altijd bovenaan

Belangrijkste informatie altijd bovenaan

Om goed vluchten te vergelijken is overzicht erg belangrijk. Hoe krijg je dat? Door een gefocuste resultatenlijst te maken. De belangrijkste informatie is direct zichtbaar, andere vluchtdetails staan in het rechter zijpaneel. Je hebt alle informatie bij de hand en kan zonder drempels rondklikken.

Vind altijd de beste deal

Vind altijd de beste deal

De zoekresultaten zijn toegespitst op het vinden van de beste deal. Ben je flexibel met reisdata of plek van vertrek? Goedkopere alternatieven worden direct getoond.

Samen mooie dingen maken

Samen mooie dingen maken

Dankzij een agile aanpak in meerdere scrumteams, hebben we in korte tijd hele grote stappen gezet. Door op locatie te werken en de korte lijntjes met Travix werden snel scherpe keuzes gemaakt.

Ontwerpen, testen, leren

Ontwerpen, testen, leren

In het ontwerpproces waren user insights ontzettend waardevol. Analytics, AB-testen en vooral user tests. We nodigden potentiële gebruikers uit om prototypes van de website te testen. Op deze manier leerden we steeds beter hoe we klanten echt konden helpen. Het resultaat? Een ontwerp dat iedereen moeiteloos kan gebruiken.

Een nieuwe, strakke brand identity

Een nieuwe, strakke brand identity

Het eindresultaat staat als een huis. Maar we hebben het niet alleen gedaan. Samen met onze vrienden van Resoluut zorgden we voor de nieuwe, strakke look van CheapTickets.nl.

Soda Resoluut

Next up

Bekijk alle cases