Sanoma Learning

Van papier-georiënteerd bedrijf naar digitaal werken

Services

  • Branding,
  • UX design

Met de Editorial Suite van Sanoma Learning creëren en publiceren uitgevers, redacteurs en auteurs op geheel nieuwe wijze hun content voor lesmethodes. Vier landen, met 600 gebruikers en 230 educatieve producten.

Terug naar de kern

Terug naar de kern

Bij Sanoma innoveerden we de kern van de uitgeverij: content creatie en publicatie. We keken samen met de klant naar hoe dit nu plaatsvond en waar kansen voor verbetering lagen. Vervolgens ontwierpen we een nieuwe, volledig digitale creatie omgeving.

Actueel overzicht van jouw taken

Actueel overzicht van jouw taken

Editorial Suite is zo ingedeeld dat je als gebruiker meteen binnenkomt op jouw takenlijst. Welke taken staan op jouw naam? Wat moet je nog afmaken? En hoe zit het met de deadlines? In één klik kom je bij het juiste onderdeel terecht zodat je gelijk verder kunt werken.

Duidelijke indeling van projecten en outlines

Duidelijke indeling van projecten en outlines

Over de structuur van de Editorial Suite is goed nagedacht. Vanuit het menu switch je makkelijk tussen je taken en projecten. Zo bepaal je zelf hoe je te werk gaat.

De main suite

De main suite

In de main suite breng je als auteur de meeste tijd door. Hier kun je content bekijken, aanpassen en overdragen aan anderen. Deze omgeving bevat ontzettend veel functionaliteiten die je helpen bij creatie en je werkproces.

Een eigen stijl

Een eigen stijl

Het uitgangspunt voor het logo van Editorial Suite is content. De beeldvorm van de ‘e’ komt ook daadwerkelijk terug in de Suite en staat symbool voor Outlines. Het kleurenpalet is opgebouwd uit primaire kleuren met donkerblauw als basis, voor een premium gevoel. De oceaangroene kleur maakt de Suite functioneel en aantrekkelijk. De iconen in de Editorial Suite hebben een eigen, herkenbare stijl, opgebouwd uit dikke lijnen en ronde vormen.

device
Slim kiezen uit contentsoorten

Slim kiezen uit contentsoorten

Als educatieve uitgever wil je verschillende soorten content in je producten gebruiken. Van platte tekst tot automatisch beoordeelde multiple-choice-vragen en woordzoekers. Om de keuze voor auteurs makkelijk te maken hebben we een menu ontworpen dat een duidelijk overzicht geeft van alle mogelijke contentsoorten.

Workflow voor managers

Workflow voor managers

Als outline manager stuur je veel auteurs aan. Om je op de hoogte te houden van al het uitstaande werk hebben we een overzicht gemaakt met allerlei informatie hierover. Door te sorteren op project, persoon, of datum vind je het antwoord op de meest belangrijke vragen.

Testen in Finland, België, Zweden en Nederland

Testen in Finland, België, Zweden en Nederland

We pakten het lean aan en begonnen met het kleinst mogelijke product: de kern. Deze kern hebben we met usability tests en pilot-projecten gevalideerd bij toekomstige gebruikers, in alle vijf de landen waarin Sanoma Learning actief is. Vervolgens hebben we het ontwerp uitgebreid met functionaliteiten die deze kern ondersteunen.

De kracht van BrainBricks

De kracht van BrainBricks

Tijdens onze usability tests maakten we gebruik van BrainBricks. Hierdoor begrepen we beter welk beeld gebruikers van de Editorial Suite hadden. We vroegen bijvoorbeeld: ’nu je dit allemaal hebt gezien, zou je drie kaartjes kunnen pakken die het beste bij je ervaring passen?’. Werken met BrainBricks is altijd een groot succes bij zowel deelnemers als toeschouwers, omdat de beelden op de kaartjes zo krachtig communiceren.

Samenwerking

Services

  • Branding - 
  • UX design