Woorden als inzicht en controle klinken leuk en aardig. En dat zijn ze ook. Maar de consument moet er wel iets mee kunnen. Ook onderweg. Met de ‘Mijn Simyo'-app ben je de baas over je eigen bundel. Zo kan je altijd je gebruik inzien en je bundels aanpassen. Minuten of MB’s bijkopen? Zo gepiept. Net als het wijzigen van je instellingen trouwens. En niet alleen voor jezelf, maar voor het hele gezin! Dat valt allemaal te regelen vanuit één account.
We optimaliseren niet alleen de user experience, maar ook de conversieratio. Wanneer we experimenteren met onze designs passen we vaak A/B tests toe. Want meten is weten. Ook testen we kwalitatief, zowel online als fysiek in het UX testlab. De uitkomsten gebruiken we om onze designs strakker én vooral effectiever te maken. Dit doen we samen met data analisten en UX researchers van Milkshake.
Data is pas waardevol als je er iets mee doet. Zo zagen we dat veel gebruikers meerdere accounts beheren. Daar speelden we op in door de app te optimaliseren zodat gebruikers simpel kunnen wisselen tussen profielen vanuit 1 account. Handig toch? Ook zagen we dat bij de klantenservice relatief veel ‘simpele’ vragen binnen kwamen. Dus ontwierpen we een chatbot die deze vragen kan beantwoorden. Zo verlichten we de druk op de klantenservice.
Simyo biedt alles op maat. Of je nu op desktop of tablet kijkt, via je browser of via de app: de ervaring is altijd even goed. En dat blijft niet onopgemerkt. De Consumentenbond riep Simyo al 18x op rij uit tot de beste mobiele provider. Wij denken graag dat dat ook een beetje door ons komt. Hoe dan ook: Simyo blij, wij blij!
Soda designers zijn al jaren onderdeel van het Simyo front-end team. Zij helpen ons met creativiteit, goede UX van web en app én conversie optimalisatie. In scrum werken zij vrijwel fulltime bij ons op kantoor en worden gezien als échte collega’s.
Bart van den Berg, Directeur van Simyo