Etos

Supersnel zelf afrekenen met Scan & Go

Services

  • UX design,
  • Research,
  • Visual design,
  • Self-service

Etos heeft goede service hoog in het vaandel staan. Met de nieuwe zelfscankassa’s zetten ze daar een volgende stap in. Aan ons de taak om deze kassa’s van een gebruiksvriendelijke interface te voorzien.

Meer tijd voor service door extra kassagemak

Met de Scan & Go kassa kun je als klant zelfstandig afrekenen. We ontwierpen een overzichtelijke interface zonder poespas die er voor zorgt dat je als klant direct weet waar je aan toe bent.

Simpel scannen zonder poespas

Tijdens het afrekenen zijn er maar een paar dingen die je als klant wilt weten: Klopt het wat ik gescand heb? Hoeveel moet ik betalen en is mijn korting verrekend? We beperkten de bon op het scherm tot precies deze informatie. Zo creëerden we één overzichtelijk geheel.

device

Aanpassen in een handomdraai

Wil je meer van dezelfde producten kopen? Klik op de tegel en pas het aantal eenvoudig aan. Toch liever een ander product? Geen probleem, we ontwierpen de producttegel zo dat ook het verwijderen van een product een eitje is.

Meereizende tips met aanvullende informatie

Meereizende tips met aanvullende informatie

Soms kan extra informatie bij een product handig zijn. In het geval van korting, of bijvoorbeeld als heads up bij het kopen van een medicijn. De blauwe meldingen doen precies dit. We laten ze met het product meereizen zodat de gebruiker tijdens het scannen langer de kans heeft om de melding te zien.

Input van klant en medewerker als basis van het ontwerp

Input van klant en medewerker als basis van het ontwerp

Met onze collega’s van Milkshake Research startten we dit project met een nulmeting. We gingen langs bij een Etos filiaal met de pilotversie van Scan & Go. Daar spraken we de gebruikers en medewerkers. Dit vormde waardevolle input voor het hele traject.

Services

  • UX design - 
  • Research - 
  • Visual design - 
  • Self-service