wehkamp

Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen

Services

Wehkamp is hét online warenhuis voor gezinnen in Nederland. Vorig jaar maakte het warenhuis een complete metamorfose door. Een nieuwe look-and-feel, een vernieuwde core shopping experience en een splinternieuwe check-out flow zorgden voor een sterker merk en een super conversie.

Gemaakt voor gezinnen Gemaakt voor gezinnen

Gemaakt voor gezinnen

Het leven van Nederlandse gezinnen mooier en makkelijker maken. Dat is de missie van wehkamp. Het merk moest daarom niet alleen voelen als hét online warenhuis voor gezinnen, maar ook echt groeien onder die doelgroep. En dan vooral onder de vrouwen binnen de gezinnen: de moeders. Tijd voor een rebranding dus.

Nieuw maar toch herkenbaar

Nieuw maar toch herkenbaar

Met een dijk van een fotobank die echt wehkamp ademt, hebben we de ruimte genomen de digitale look-and-feel naar een hoger niveau te tillen. Een clean interface zorgt dat de website licht en vriendelijk voelt. Zonder echt anders over te komen, want de Nederlandse gezinnen zien het nog steeds als dé wehkamp van weleer.

device
Alles mobile first

Alles mobile first

Meer dan 50% van de bezoekers bekijkt de website op hun smartphone. Daarom besloten we alles mobile first te ontwerpen.

Een soepele shopping experience

Een soepele shopping experience

Je navigeert nu lekker snel door de website en ook de presentatie van de producten is flink verbeterd: je kunt de stof van een blouse bijna voelen.

In 3 klikken op je deurmat

In 3 klikken op je deurmat

Van babykleding tot wasmachines. Met de one-page checkout bestel je een product in maar 3 klikken. En je hebt het de volgende dag al in huis!

Het nieuwe wehkamp voel je ook in de app

Het nieuwe wehkamp voel je ook in de app

We hebben de learnings van de shopping experience op web ook mooi meegenomen in de doorontwikkeling van de wehkamp app. Zo zijn de losse service app en de shopping app samengevoegd in een compleet vernieuwde wehkamp app experience.

device
Conversie door het dak op alle devices

Conversie door het dak op alle devices

Of het nou ging om mobiel web, tablet web of desktop: op alle devices steeg de conversie. De app bleef natuurlijk niet achter. Het aantal actieve gebruikers van de app groeide flink en dat gold ook voor de conversie in zowel de smartphone app als de tablet app. Al die conversieverbeteringen waren terug te zien in de omzet. 2017 kende een enorme omzetgroei vergeleken met de tien jaar daarvoor.

User centered design is de sleutel

User centered design is de sleutel

Alles wat we ontworpen, hebben we vervolgens getest. In totaal deden we 18 usertests met 90 respondenten. Daarnaast valideerden we continu onze design ideeën met experimenten. Op die manier wisten we gelijk of de doelgroep blij werd van de vernieuwde website. Wel zo handig. Want uiteindelijk is de ultieme shopervaring voor gezinnen het allerbelangrijkste!

Samen hebben we de ultieme shopping experience voor gezinnen neergezet.

Robert Leufkens, Lead Interaction Designer wehkamp

Services