Zilveren Kruis
Concept voor een conversational salesfunnel
Services
- UX design
De zorg in Nederland wordt steeds ingewikkelder, dus een beetje hulp bij het afsluiten van een verzekering is best fijn. Dat was in ieder geval het idee van Zilveren Kruis. Dus vroeg het bedrijf ons om na te denken over een concept voor een interactieve chat-interface die de gebruiker door de funnel heen gidst. Om zo een soepele salesflow met een persoonlijke aanpak te combineren.
Start met strategie
Een concept kan alle kanten op. Om de juiste richting te kiezen, begonnen we met het bepalen van de strategie. Hiervoor interviewden we een serie stakeholders uit verschillende afdelingen, waaronder customer service, techniek, marketing en branding. Met deze kennis op zak organiseerden we een strategieworkshop om de doelgroep, concurrenten en de conceptrichtingen te bepalen.
Van concept naar prototype
Om te valideren of gebruikers uit de voeten konden met dit concept, zetten onze collega's van Milkshake een test op. Een storyline voerde gebruikers langs een serie conceptschermen. Door een combinatie van Landbot en InVision te combineren wisten we het gevoel van een echte chatbot na te bootsen.
In gesprek met de gebruiker
Tijdens de test kroop een Koreander-collega in de huid van de conversational agent. Volgens een vooropgesteld script chatte hij live met de klant in een andere ruimte. Zo leek het voor de gebruiker alsof hij echt in gesprek was met een conversational agent. Prima manier om de functionaliteit van de hybride interface te testen.
Een interne pitch
De uiteindelijke deliverable was een lijvig pitchdeck waarmee onze opdrachtgever binnen Zilveren Kruis draagvlak kan zoeken voor het concept. Met de feedback van klanten, kosten van realisatie en onze aanbevelingen hebben ze alle tools in handen om stakeholders te overtuigen. En dit concrete overzicht biedt Zilveren Kruis meteen een handig handvat om de volgende stap te zetten op het gebied van conversational.
Samenwerking
- Resoluut  - 
- Mr Koreander
Services
- UX design