Service

Service Design

Organisaties die digitale services verlenen willen dat hun aanbod zo goed mogelijk op de klantvraag aansluit. Echter heeft iedere individuele klant zijn eigen specifieke redenen om een dienst af te nemen. Service design is de doorvertaling van de wensen en behoeftes van klanten en gebruikers in jouw digitale serviceverlening. Soda ontwerpt complete end-to-end belevingen waarmee organisaties duurzame relaties met klanten kunnen opbouwen.

Kernpunten voor service design

Service design ligt in de kern van dienstverlenende organisaties. Met ieder contactmoment en elke interactie wordt de perceptie van je klant over je merk gevormd. Het is dan ook essentieel dat ieder ‘touchpoint’ bijdraagt aan de ultieme merkbeleving. Zo zorg je niet alleen voor blije klanten en gebruikers, maar zorg je ook voor een hogere retentie en kunnen zij ambassadeurs van je merk worden. Om tot het beste service design te komen richt Soda studio zich op drie kernpunten:

User research

Met customer journey mapping leggen we de “pains” en “gains” vast en ontdekken op welke touchpoints kansen liggen voor je business. Zo genereren we waardevolle inzichten om je service te verbeteren.

Ontdek onze UX Research mogelijkheden

Strategie

De kern van je visie samengebracht in people, product, process. Hierin brengen we alle elementen die de totale customer experience vormen samen. Dit vormt het uitgangspunt van onze deliverables.

Lees meer over digitale strategie

Medewerkers adoptie

Met het verbeteren van service design komen ook operationele wijzigingen kijken. Het is belangrijk dat alle stakeholders betrokken zijn bij het proces om de gewenste gebruikerservaring te kunnen bieden.

Business value inzichtelijk

Voor service gedreven organisaties is service design van grote waarde. Deze waarde vertaalt zich in hogere klanttevredenheid, productievere medewerkers, snellere go-to-market en betere bedrijfsresultaten. Uit onderzoek van McKinsey is gebleken dat organisaties die design integreren in hun kernactiviteiten bijna twee keer zo snel groeien als hun concurrentie.

Jou service tot in de puntjes optimaliseren?

Managing partner

Flin Nortier

contact Flin Nortier

Services