Service

UX design

UX design draait om de gebruikerservaring. Wij geloven dat design niet alleen functioneel moet zijn, maar ook het juiste gevoel moet oproepen. Hiermee bepaalt user experience design het succes van je product, dienst of service en daarmee ook wat gebruikers van jouw merk vinden. Wij ontwerpen een ervaring waar je gebruiker écht blij van wordt. Nieuwsgierig naar wat Soda voor jouw merk kan betekenen?

Wat levert UX design op

Geoptimaliseerde gebruikerservaringen bieden organisaties de kans meer klanten en gebruikers aan te trekken en te behouden. Het testen en valideren van ontwerpen helpt om tijd en middelen te besparen tijdens de productontwikkeling. Een functioneel en aantrekkelijk merk en product zorgt voor een loyale achterban en meer interactie.

User experience design begint bij de gebruiker

We ontwerpen voor alle gebruikers. Van consumenten tot werknemers. Van jong tot oud. En voor verschillende nationaliteiten en achtergronden. Wie je klanten ook zijn, we willen ze eerst goed leren kennen. Want die inzichten helpen ons om een steengoed digitaal product te ontwerpen. De gebruiker staat in dat proces de hele tijd centraal. We leggen het prototype ook echt aan hem en haar voor, om het te valideren. Zo kunnen we snel leren en optimaliseren.

 

Lees hoe we dit hebben gedaan voor de sign-up van IKEA Family (en hoe we daar de gebruikers hebben geinterviewd)

Oog voor de business

Ja, de gebruiker is belangrijk. Maar we snappen ook dat je product of dienst business value moet hebben. En wij helpen die vergroten. Met oog voor groei, hogere efficiëntie en meer loyaliteit. Wij willen daarom dicht op de business werken, met korte lijntjes en veel samenwerking. Zo begrijpen we je uitdagingen snel en ontwerpen we iets wat echt waarde toevoegt.

 

Lees hoe we een nieuwe personeelsapp maakten voor Albert Heijn die het allemaal veel efficiënter en makkelijker maakte.

UX design voor alle branches

Het mooie aan ons vak is dat we elke keer weer in een nieuwe wereld mogen duiken. En die maken we ons snel eigen. Natuurlijk hebben we inmiddels al veel gezien: van grote corporates tot snelgroeiende scale-ups. En van e-commerce tot business-to-employee tools. Deze ervaringen nemen we allemaal mee als we met je werken. Maar we zijn ook nieuwsgierig naar wat jou anders maakt. Daarom stellen we altijd veel vragen in het begin. Heel veel.

 

Met onze ervaringen van andere projecten een frisse blik doken we in de e-commercewereld van Bol.com om een steengoede app voor ze te ontwerpen.

Wat we voor je doen

  • UI design: Ook wel bekend als user interface design, focust zich op hoe de gebruikersomgeving er uit ziet.
  • Concept design: Met een concept design valideer je of een propositie of product idee daadwerkelijk het beoogde resultaat zal behalen
  • Design sprint: Design sprints worden ingezet om efficiënt tot innovatie te komen.
  • Prototyping: Prototyping wordt ingezet om een concept of optimalisatie te toetsen voor marktintroductie.
  • UX research: Met UX research, leer je jouw gebruikers optimaal kennen en maak je datagedreven beslissingen.

Wil je meer weten over user experience design? Neem contact op

Managing partner

Flin Nortier

contact Flin Nortier

Services