02 June 2022

Soda wint gouden e-commerce DIA Award met Recharge.com

Quirine

Content Marketeer

Amsterdam - 3 juni 2022 - In samenwerking met Recharge.com, een wereldwijde leider in online prepaid betalingen heeft digital product design agency Soda een gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen. In de categorie E-commerce wist de case over het in Amsterdam gevestigde top-up platform de vakjury te overtuigen.

Tegen de trend in: pay now buy later

Bij Recharge.com kunnen klanten terecht voor allerlei prepaid tegoeden: digitale cadeaubonnen, vouchers, opwaarderen van mobiele telefoons, prepaid in-app aankopen, prepaid streaming abonnementen en prepaid creditcards. De combinatie van snelheid, gebruiksgemak, divers productaanbod en vele betalingsmogelijkheden maakt Recharge.com hèt wereldwijde platform voor digitaal krediet.

Geheel tegen de wereldwijde trend in maakt het bedrijf een sterke groei door met het ‘Pay now, buy later’ concept. “Vooral in opkomende markten zoals Zuid Amerika of het Midden Oosten maken consumenten vaker gebruik van prepaid services in plaats van betaling via creditcards of incasso. Ook in de meer welvarende landen waar jongeren liever niet vastzitten aan abonnementen is deze trend waar te nemen: jonge mensen willen niet gebonden zijn aan allerlei aanbieders – ze geven de voorkeur aan pay-as-you-go betaalmethoden voor het gebruik van online diensten, omdat ze zo flexibel zijn”, aldus Jeroen Siegerink, Director Category & Buying bij Recharge.com.

De jury vindt dit veelbelovend platform: opschaalbaar, internationaal, snel groeiend, slim aangepakt. Een voorbeeld voor online ondernemen door een Nederlands bedrijf. Alles bij elkaar een imposante case met een wereldwijde aanpak om internationaal positie te pakken. Kortom: dit heeft een enorme wereldwijde potentie en is klaar voor het Web 3.0.

Dutch Interactive Awards Vakjury

Nederlandse e-commerce spelers doen mee op wereldniveau

Om Recharge.com’s digitale groeiambities te realiseren ontwierp Soda een schaalbaar en toekomstbestendig platform dat op wereldwijde schaal kon worden uitgerold. Lead Designer Jeroen van de Ruit vertelt: ”De voornaamste uitdaging was het ontwerpen van een conversiegedreven interface die aansluit bij meerdere doelgroepen. We richtten ons niet op één markt of één continent, maar ontwikkelden een user experience die overal goed werkt, ook in Arabische markten bijvoorbeeld.” 

Siegerink vult aan: “Recharge.com groeit heel snel: waar een redesign traject normaal 6 maanden duurt hebben we in samenwerking met onder andere Soda in 3 maanden een platform gelanceerd zonder in te boeten op kwaliteit. Dit laat zien dat we in de basis iets heel goeds hebben neergezet. We hebben de vakjury laten zien dat een Nederlands bedrijf de e-commerce wereld kan veroveren en jaar op jaar groeit. Dat is heel cool.”

Eén platform voor alle gebruikers wereldwijd

Jeroen van de Ruit vertelt over het succes van het platform: “Onze strategie was om maximaal in te zetten op schaalbaarheid, zodat we èlk product en èlke betaalmethode bruikbaar kunnen maken op ieder device. Ongeacht waar of waarom iemand Recharge.com gebruikt, de gebruiker moet direct intuïtief met de interface van dit platform om kunnen gaan.”

“We zijn heel trots op deze langdurige samenwerking en zijn blij dat we van dichtbij de razendsnelle groei en ontwikkelingen van Recharge.com hebben mogen meemaken. Samen hebben we deze markt grondig op z’n kop gezet. Dit succes is mede te danken aan de fijne samenwerking met onze zusjes Resoluut, Milkshake Research en Mr. Koreander

Klantwaardering boven alles

Siegerink: “Het winnen van deze Dutch Interactive Award maakt ons enorm trots. Wij willen consumenten controle geven over hun uitgaven, over hun veiligheid, maar ook over al hun identiteit wanneer zij online aankopen doen. Onze bedrijfsresultaten laten zien dat klanten blij met ons zijn. Daar bovenop is het heel leuk om erkenning te krijgen van professionals uit het vak.”

Bekijk hier de recharge.com case

Written by

Quirine - Content Marketeer

Bekijk alle blogs