Miriam, 13 januari 2022
Inclusive design vergroot je doelgroep en online zichtbaarheid
De wereld digitaliseert op een rap tempo. Voor menig mens is het al wennen, laat staan voor mensen met een beperking. Als je alleen al…
Lees verderBij Recharge.com kunnen klanten terecht voor allerlei prepaid tegoeden: digitale cadeaubonnen, vouchers, opwaarderen van mobiele telefoons, prepaid in-app aankopen, prepaid streaming abonnementen en prepaid creditcards. De combinatie van snelheid, gebruiksgemak, divers productaanbod en vele betalingsmogelijkheden maakt Recharge.com hĂšt wereldwijde platform voor digitaal krediet.
Geheel tegen de wereldwijde trend in maakt het bedrijf een sterke groei door met het âPay now, buy laterâ concept. âVooral in opkomende markten zoals Zuid Amerika of het Midden Oosten maken consumenten vaker gebruik van prepaid services in plaats van betaling via creditcards of incasso. Ook in de meer welvarende landen waar jongeren liever niet vastzitten aan abonnementen is deze trend waar te nemen: jonge mensen willen niet gebonden zijn aan allerlei aanbieders â ze geven de voorkeur aan pay-as-you-go betaalmethoden voor het gebruik van online diensten, omdat ze zo flexibel zijnâ, aldus Jeroen Siegerink, Director Category & Buying bij Recharge.com.
De jury vindt dit veelbelovend platform: opschaalbaar, internationaal, snel groeiend, slim aangepakt. Een voorbeeld voor online ondernemen door een Nederlands bedrijf. Alles bij elkaar een imposante case met een wereldwijde aanpak om internationaal positie te pakken. Kortom: dit heeft een enorme wereldwijde potentie en is klaar voor het Web 3.0.
Om Recharge.comâs digitale groeiambities te realiseren ontwierp Soda een schaalbaar en toekomstbestendig platform dat op wereldwijde schaal kon worden uitgerold. Lead Designer Jeroen van de Ruit vertelt: âDe voornaamste uitdaging was het ontwerpen van een conversiegedreven interface die aansluit bij meerdere doelgroepen. We richtten ons niet op Ă©Ă©n markt of Ă©Ă©n continent, maar ontwikkelden een user experience die overal goed werkt, ook in Arabische markten bijvoorbeeld.âÂ
Siegerink vult aan: âRecharge.com groeit heel snel: waar een redesign traject normaal 6 maanden duurt hebben we in samenwerking met onder andere Soda in 3 maanden een platform gelanceerd zonder in te boeten op kwaliteit. Dit laat zien dat we in de basis iets heel goeds hebben neergezet. We hebben de vakjury laten zien dat een Nederlands bedrijf de e-commerce wereld kan veroveren en jaar op jaar groeit. Dat is heel cool.â
Jeroen van de Ruit vertelt over het succes van het platform: âOnze strategie was om maximaal in te zetten op schaalbaarheid, zodat we Ăšlk product en Ăšlke betaalmethode bruikbaar kunnen maken op ieder device. Ongeacht waar of waarom iemand Recharge.com gebruikt, de gebruiker moet direct intuĂŻtief met de interface van dit platform om kunnen gaan.â
âWe zijn heel trots op deze langdurige samenwerking en zijn blij dat we van dichtbij de razendsnelle groei en ontwikkelingen van Recharge.com hebben mogen meemaken. Samen hebben we deze markt grondig op zân kop gezet. Dit succes is mede te danken aan de fijne samenwerking met onze zusjes Resoluut, Milkshake Research en Mr. Koreanderâ
Siegerink: âHet winnen van deze Dutch Interactive Award maakt ons enorm trots. Wij willen consumenten controle geven over hun uitgaven, over hun veiligheid, maar ook over al hun identiteit wanneer zij online aankopen doen. Onze bedrijfsresultaten laten zien dat klanten blij met ons zijn. Daar bovenop is het heel leuk om erkenning te krijgen van professionals uit het vak.â
Miriam, 13 januari 2022
De wereld digitaliseert op een rap tempo. Voor menig mens is het al wennen, laat staan voor mensen met een beperking. Als je alleen al…
Lees verder, 06 december 2021
Soda studio bestaat uit een jong team van professionals. Een aantal van deze professionals zijn vanuit hun stage opgeleid binnen Soda. Denk hierbij aan afstudeer-…
Lees verder