Simyo

De touwtjes stevig in handen met Simyo

Services

  • UX design,
  • Visual design,
  • Product design,
  • E-commerce,
  • Strategie

Al jaren zijn wij dé designpartner in crime van Simyo, de allereerste volledig online provider van Nederland. Simyo biedt premium service tegen een lage prijs. Geen winkels, geen verkopers, geen televisiereclames. Wat dan wel? Een vlekkeloze online ervaring! Via de website, de Mijn-omgeving en de apps zorgen wij dat de consument de touwtjes in handen heeft en houdt.

Iconische branding

De telefoonbranche is een harde markt waarin providers geregeld een stap terug moeten doen. Simyo – dochteronderneming van KPN – staat al jaren fier overeind. De achterban blijft het sympathieke merk trouw, mede-dankzij onze unieke branding. Met speelse iconen, ronde typografie, kenmerkende handjes, simpele lijntjes en vriendelijke fotografie geven we Simyo een eigen smoeltje.

De baas in eigen bundel

De baas in eigen bundel

Woorden als inzicht en controle klinken leuk en aardig. En dat zijn ze ook. Maar de consument moet er wel iets mee kunnen. Ook onderweg. Met de ‘Mijn Simyo'-app ben je de baas over je eigen bundel. Je kan je altijd je gebruik inzien en je bundels aanpassen. Minuten of MB’s bijkopen? Zo gepiept. Net als het wijzigen van je instellingen trouwens. En niet alleen voor jezelf, maar voor het hele gezin! Dat valt allemaal te regelen vanuit één account.

Designs met impact

Designs met impact

We optimaliseren niet alleen de user experience, maar ook de conversieratio. Wanneer we experimenteren met onze designs passen we vaak A/B tests toe. Want meten is weten. Ook testen we kwalitatief, zowel online als fysiek in het UX testlab. De uitkomsten gebruiken we om onze designs strakker én vooral effectiever te maken. Dit doen we samen met data analisten en UX researchers van Milkshake.

Data als bron van inspiratie

Data als bron van inspiratie

Data is pas waardevol als je er iets mee doet. Zo zagen we dat veel gebruikers meerdere accounts beheren. Daar speelden we op in door de app te optimaliseren zodat gebruikers simpel kunnen wisselen tussen profielen vanuit 1 account. Handig toch? Ook zagen we dat bij de klantenservice relatief veel ‘simpele’ vragen binnen kwamen. Dus ontwierpen we een chatbot die deze vragen kan beantwoorden. Zo verlichten we de druk op de klantenservice.

device

Nauwe samenwerking

Wij werken 4 dagen in de week samen in een scrumteam bij (en met) de dames en heren van Simyo. Elke 3 weken bepalen we welke features we op gaan pakken. En deze weten we in korte tijd vorm te geven. Dit presenteren we aan het einde van de sprint aan de stakeholders. En daarna gaan de features z.s.m. live. Maar daar stopt ons werk niet. Wat volgt? Een proces van optimaliseren! Op basis van feedback blijven we de UX verbeteren.

De beste, al jaren

De beste, al jaren

Simyo biedt alles op maat. Of je nu op desktop of tablet kijkt, via je browser of via de app: de ervaring is altijd even goed. En dat blijft niet onopgemerkt. De Consumentenbond riep Simyo al 18x op rij uit tot de beste mobiele provider. Wij denken graag dat dat ook een beetje door ons komt. Hoe dan ook: Simyo blij, wij blij!

Soda designers zijn al jaren onderdeel van het Simyo front-end team. Zij helpen ons met creativiteit, goede UX van web en app én conversie optimalisatie. In scrum werken zij vrijwel fulltime bij ons op kantoor en worden gezien als échte collega’s.

Bart van den Berg, Directeur van Simyo

Services

  • UX design - 
  • Visual design - 
  • Product design - 
  • E-commerce - 
  • Strategie

Awards

  • Consumentenbond 18x