bol.com
Hoe we samen de grootste shopping app van Nederland maakten
Services
UX Design
UI Design
Visual Design
Motion Design
Art Direction
bol.com
Hoe we samen de grootste shopping app van Nederland maakten
Services
UX Design
UI Design
Visual Design
Motion Design
Art Direction
bol.com
Hoe we samen de grootste shopping app van Nederland maakten
Services
UX Design
UI Design
Visual Design
Motion Design
Art Direction

Bol.com is al jaren de grootste webwinkel van Nederland. Met de nadruk op web, want daar komt het grootste deel van de omzet vandaan. Vergeleken met web liep de app behoorlijk wat achter. Dus vroeg bol.com ons om daar wat aan te doen.
Lees hieronder alles over de app of download 'm in de App Store of Google Play.
Bol.com is al jaren de grootste webwinkel van Nederland. Met de nadruk op web, want daar komt het grootste deel van de omzet vandaan. Vergeleken met web liep de app behoorlijk wat achter. Dus vroeg bol.com ons om daar wat aan te doen.
Lees hieronder alles over de app of download 'm in de App Store of Google Play.
Bol.com is al jaren de grootste webwinkel van Nederland. Met de nadruk op web, want daar komt het grootste deel van de omzet vandaan. Vergeleken met web liep de app behoorlijk wat achter. Dus vroeg bol.com ons om daar wat aan te doen.
Lees hieronder alles over de app of download 'm in de App Store of Google Play.
Lang verhaal kort
Geen zin om te lezen? No worries. Hier heb je de hele case in 54 seconden. Graag gedaan.

Beste shopping app van Nederland
Onze oorspronkelelijke missie luidde: injecteer een flinke designboost in zowel de app als het team. Daarin slaagden we echter zo goed, dat het doel werd bijgesteld: bol.com moest de beste mobile shopping experience van Nederland worden. Een behoorlijk ambitieus doel, maar daar houden we wel van.

Beste shopping app van Nederland
Onze oorspronkelelijke missie luidde: injecteer een flinke designboost in zowel de app als het team. Daarin slaagden we echter zo goed, dat het doel werd bijgesteld: bol.com moest de beste mobile shopping experience van Nederland worden. Een behoorlijk ambitieus doel, maar daar houden we wel van.

Beste shopping app van Nederland
Onze oorspronkelelijke missie luidde: injecteer een flinke designboost in zowel de app als het team. Daarin slaagden we echter zo goed, dat het doel werd bijgesteld: bol.com moest de beste mobile shopping experience van Nederland worden. Een behoorlijk ambitieus doel, maar daar houden we wel van.
Dag banners, hallo etalage
De homepage pakten we als eerste aan. In het oude design zag je een verzameling banner als je de app opende. Die hebben we vervangen door een gepersonaliseerde, gecureerde en gestructureerde pagina. Helemaal in de juiste stijl uiteraard.
Dag banners, hallo etalage
De homepage pakten we als eerste aan. In het oude design zag je een verzameling banner als je de app opende. Die hebben we vervangen door een gepersonaliseerde, gecureerde en gestructureerde pagina. Helemaal in de juiste stijl uiteraard.
Dag banners, hallo etalage
De homepage pakten we als eerste aan. In het oude design zag je een verzameling banner als je de app opende. Die hebben we vervangen door een gepersonaliseerde, gecureerde en gestructureerde pagina. Helemaal in de juiste stijl uiteraard.
Resultaten
Shoppingapp van Nederland
Shoppingapp van Nederland
Shoppingapp van Nederland
Bereik in de Nederlandse retail
Bereik in de Nederlandse retail
Bereik in de Nederlandse retail
Van de 5 sterren in de App Store
Van de 5 sterren in de App Store
Van de 5 sterren in de App Store




Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.

Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.

Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.



Uiteraard ook voor tablets
Natuurlijk werkt de app niet alleen goed op je telefoon. Ook op een tablet loopt-ie als een zonnetje.
Uiteraard ook voor tablets
Natuurlijk werkt de app niet alleen goed op je telefoon. Ook op een tablet loopt-ie als een zonnetje.
Uiteraard ook voor tablets
Natuurlijk werkt de app niet alleen goed op je telefoon. Ook op een tablet loopt-ie als een zonnetje.
Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.
Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.
Kersverse productpagina’s
Of het nou content is, marketing of het aanbod: op de nieuwe productpagina komt alles mooi samen. En dat komt goed uit, want dit zijn de belangrijkste pagina’s binnen de app. Zoals je ziet ligt de focus overal op het product.
Hart op de goede plaats
Uit onderzoek bleek dat klanten veel gebruik maakten van hun verlanglijstjes. Daarin misten echter nog een aantal features voor diehard gebruikers. Dus deden we een radicale overhaul van de verlangslijstjes.
Hart op de goede plaats
Uit onderzoek bleek dat klanten veel gebruik maakten van hun verlanglijstjes. Daarin misten echter nog een aantal features voor diehard gebruikers. Dus deden we een radicale overhaul van de verlangslijstjes.
Hart op de goede plaats
Uit onderzoek bleek dat klanten veel gebruik maakten van hun verlanglijstjes. Daarin misten echter nog een aantal features voor diehard gebruikers. Dus deden we een radicale overhaul van de verlangslijstjes.
In 2018 groeiden wij letterlijk en figuurlijk uit ons jasje. De app kreeg een redesign terwijl tegelijkertijd de innovatie op hoog tempo door is blijven gaan. Op alle kpi’s heeft de app goed gescoord. Onze app gebruikers zijn super tevreden.
Tim Akkerman, Sr. Product Owner Mobile bij bol.com
In 2018 groeiden wij letterlijk en figuurlijk uit ons jasje. De app kreeg een redesign terwijl tegelijkertijd de innovatie op hoog tempo door is blijven gaan. Op alle kpi’s heeft de app goed gescoord. Onze app gebruikers zijn super tevreden.
Tim Akkerman, Sr. Product Owner Mobile bij bol.com
In 2018 groeiden wij letterlijk en figuurlijk uit ons jasje. De app kreeg een redesign terwijl tegelijkertijd de innovatie op hoog tempo door is blijven gaan. Op alle kpi’s heeft de app goed gescoord. Onze app gebruikers zijn super tevreden.
Tim Akkerman, Sr. Product Owner Mobile bij bol.com