billboard

Simyo Telefoonshop

Van 30 naar slechts 3 toestellen


Klant: Simyo, Visual Design: Resoluut, Periode: Zomer 2015, Contactpersoon: Evan Gelders

Een nieuwe telefoonshop

Als klant heb je zo veel keuze en zie je vaak de bomen door het bos niet meer. Simyo helpt je bij het maken van een keuze door de 3 beste toestellen van het moment te selecteren. De toestellen vallen onder verschillende categorieën, van een budget telefoon tot een meer uitgebreid toestel.

telefoonshop oud

Doel

Waar je voorheen in de telefoonshop kon kiezen uit ongeveer 30 toestellen, is er in de nieuwe telefoonshop van Simyo slechts plek voor 3. Dat maakt het voor de klant makkelijker om te kiezen. Het doel van de telefoonshop is om bestaande klanten een voordelig retentie aanbod te kunnen doen. Naast de 10% korting moet verder uitgelegd worden waarom het zo voordelig is om bij Simyo een los toestel te kopen. Bovendien moet het voor de klanten van Simyo aanvoelen als een cadeautje.

Concepten

In de eerste fase zijn er 2 concepten bedacht.

concept meer/minder
concept expert
Concept: Meer/minder

Dit concept is gebaseerd op de abonnement samensteller op de sim only pagina van Simyo. De middelste telefoon staat in de spotlight en men kan er voor kiezen om een goedkoper of een duurdere variant te kiezen.

Concept: Simyo experts

De simyo experts hebben de beste telefoon in hun prijscategorie gezocht. In hun testimonial beschrijven ze waarom hun toestel de beste keus is.

In een gezamenlijke sessie kregen alle aanwezigen de mogelijkheid om twee minpunten en twee pluspunten op de concepten te plakken. De keuze viel voor het concept van de Simyo expert, omdat dit idee mooi te combineren is met het blog. Alle pluspunten uit het andere concept zijn uiteraard meegenomen in het verdere ontwerp van de telefoonshop.

Eindconcept

Simyo presenteerd de eerste 'curated telefoonshop' waarbij er elke maand drie nieuwe telefoons worden uitgekozen en van content worden voorzien door kennispartner All about phones.

Landingspagina

Landingspagina

De telefoons in de telefoonshop worden door de externe partij ‘All about phones’ geselecteerd. Over elk telefoon geven zij een onafhankelijke mening in vorm van een geschreven review en een video. Voor de snelle beslisser zijn de voor en nadelen op een rijtje gezet. De telefoon is van alle kanten te bekijken door middel van een afbeelding die je 360 graden kan draaien. De belangrijkste kenmerken zijn naar voren gehaald. Geen technische termen maar gewoon de praktische feiten, zoals de batterijduur.

Checkout

In de checkout kan de klant als bestaande klant inloggen, zodat alle gegevens automatisch worden overgenomen en de korting direct kan worden verrekend. Dit maak het proces een stuk sneller.

Bij het afsluiten van een sim-only of prepaid bij Simyo wordt je na afloop doorverwezen naar de telefoonshop. Hier kun je met 10% korting een nieuw toestel kopen. Een interessante toepassing voor up-sell.

Checkout
Bedankpagina

Bedankpagina

Op de bedankpagina laten we de expert terug komen. Dit maakt het persoonlijk en geeft je het gevoel dat je door een persoon geholpen bent bij het maken van je keuze. In een aantal stappen wordt je goed voorbereid op wat komen gaat. En omdat je eigenlijk niet kan wachten totdat je het nieuwe toestel thuis ontvangt. Is er een unwrapping video. De voorpret kan beginnen!