EK (voorheen Euretco)
Één centrale omgeving voor het ontzorgen van retailbedrijven
Services
UX design
App design
UX Research
Digitale Strategie
Doelgroeponderzoek
EK (voorheen Euretco)
Één centrale omgeving voor het ontzorgen van retailbedrijven
Services
UX design
App design
UX Research
Digitale Strategie
Doelgroeponderzoek
EK (voorheen Euretco)
Één centrale omgeving voor het ontzorgen van retailbedrijven
Services
UX design
App design
UX Research
Digitale Strategie
Doelgroeponderzoek



EK (voorheen Euretco) is de grootste retail-serviceorganistie van Nederland. Zij ondersteunen 1500 organisaties binnen de wonen-, mode-, sport, DIY- en boekenbranche, zoals Intersport en Hubo. Samen stonden wij voor een uitdaging rondom digitalisering: het creëren van één centrale omgeving voor alle informatievoorziening en communicatie binnen retailorganisaties, beschikbaar op zowel mobiel als web. Hoe wij dit deden? Via een uitgebreid doelgroep- en UX onderzoek, zodat de mijn-omgeving perfect past bij de behoeftes van de gebruiker.
EK (voorheen Euretco) is de grootste retail-serviceorganistie van Nederland. Zij ondersteunen 1500 organisaties binnen de wonen-, mode-, sport, DIY- en boekenbranche, zoals Intersport en Hubo. Samen stonden wij voor een uitdaging rondom digitalisering: het creëren van één centrale omgeving voor alle informatievoorziening en communicatie binnen retailorganisaties, beschikbaar op zowel mobiel als web. Hoe wij dit deden? Via een uitgebreid doelgroep- en UX onderzoek, zodat de mijn-omgeving perfect past bij de behoeftes van de gebruiker.
EK (voorheen Euretco) is de grootste retail-serviceorganistie van Nederland. Zij ondersteunen 1500 organisaties binnen de wonen-, mode-, sport, DIY- en boekenbranche, zoals Intersport en Hubo. Samen stonden wij voor een uitdaging rondom digitalisering: het creëren van één centrale omgeving voor alle informatievoorziening en communicatie binnen retailorganisaties, beschikbaar op zowel mobiel als web. Hoe wij dit deden? Via een uitgebreid doelgroep- en UX onderzoek, zodat de mijn-omgeving perfect past bij de behoeftes van de gebruiker.



Eén platform voor 1500 retailers
Voor EK staat de tevredenheid van de 1500 aangesloten retailers centraal. Iedere werknemer binnen deze retailers heeft eigen wensen, voorkeuren en behoeftes. Door vanaf het begin de doelgroep te betrekken middels interactieve digitale workshops, sluit het platform hier perfect op aan.
Eén platform voor 1500 retailers
Voor EK staat de tevredenheid van de 1500 aangesloten retailers centraal. Iedere werknemer binnen deze retailers heeft eigen wensen, voorkeuren en behoeftes. Door vanaf het begin de doelgroep te betrekken middels interactieve digitale workshops, sluit het platform hier perfect op aan.
Eén platform voor 1500 retailers
Voor EK staat de tevredenheid van de 1500 aangesloten retailers centraal. Iedere werknemer binnen deze retailers heeft eigen wensen, voorkeuren en behoeftes. Door vanaf het begin de doelgroep te betrekken middels interactieve digitale workshops, sluit het platform hier perfect op aan.

Persoonlijke behoeftes met zakelijke doelen
Via interviews met retail managers van EK, workshops met ondernemers en een uitgebreide analyse bij de retailmanagers zijn de behoeftes bij de verschillende gebruikers onderzocht en gevalideerd. Deze behoeftes waren de basis van het maken van het design. Zodat het product perfect aansluit bij de doelgroep.

Persoonlijke behoeftes met zakelijke doelen
Via interviews met retail managers van EK, workshops met ondernemers en een uitgebreide analyse bij de retailmanagers zijn de behoeftes bij de verschillende gebruikers onderzocht en gevalideerd. Deze behoeftes waren de basis van het maken van het design. Zodat het product perfect aansluit bij de doelgroep.

Persoonlijke behoeftes met zakelijke doelen
Via interviews met retail managers van EK, workshops met ondernemers en een uitgebreide analyse bij de retailmanagers zijn de behoeftes bij de verschillende gebruikers onderzocht en gevalideerd. Deze behoeftes waren de basis van het maken van het design. Zodat het product perfect aansluit bij de doelgroep.
Het ontzorgen van de retailers
De vraag van EK was het samenbrengen van de verschillende portalen in één Single Point of Access. In de strategische sessies kwamen we er al snel achter dat de voornamelijke behoefte bij deze retailers vooral één centraal punt van informatie is. Dit is dan ook de focus van het project geworden, zodat EK haar retailers kan ontzorgen en helpen hun service te verbeteren.
Het ontzorgen van de retailers
De vraag van EK was het samenbrengen van de verschillende portalen in één Single Point of Access. In de strategische sessies kwamen we er al snel achter dat de voornamelijke behoefte bij deze retailers vooral één centraal punt van informatie is. Dit is dan ook de focus van het project geworden, zodat EK haar retailers kan ontzorgen en helpen hun service te verbeteren.
Het ontzorgen van de retailers
De vraag van EK was het samenbrengen van de verschillende portalen in één Single Point of Access. In de strategische sessies kwamen we er al snel achter dat de voornamelijke behoefte bij deze retailers vooral één centraal punt van informatie is. Dit is dan ook de focus van het project geworden, zodat EK haar retailers kan ontzorgen en helpen hun service te verbeteren.



Persoonlijke overzichtspagina
Niet iedere gebruiker heeft dezelfde rol en behoefte in de organisatie. Daarom ontwierpen wij een persoonlijke overzichtspagina, die elke gebruiker van relevante informatie voorziet. Belangrijk hierin is de berichtgeving van zowel EK naar de retailers, maar ook de managers naar de medewerkers. Via een slim design ziet de gebruiker eenvoudig de prioriteit in deze berichtgeving.
Persoonlijke overzichtspagina
Niet iedere gebruiker heeft dezelfde rol en behoefte in de organisatie. Daarom ontwierpen wij een persoonlijke overzichtspagina, die elke gebruiker van relevante informatie voorziet. Belangrijk hierin is de berichtgeving van zowel EK naar de retailers, maar ook de managers naar de medewerkers. Via een slim design ziet de gebruiker eenvoudig de prioriteit in deze berichtgeving.
Persoonlijke overzichtspagina
Niet iedere gebruiker heeft dezelfde rol en behoefte in de organisatie. Daarom ontwierpen wij een persoonlijke overzichtspagina, die elke gebruiker van relevante informatie voorziet. Belangrijk hierin is de berichtgeving van zowel EK naar de retailers, maar ook de managers naar de medewerkers. Via een slim design ziet de gebruiker eenvoudig de prioriteit in deze berichtgeving.

Slimme schaalbare contentelementen
Door voor alle schermen met een design template te werken creëerden we overzicht, herkenbaarheid én herbruikbare contentelementen. Het design is schaalbaar naar zowel verschillende type content als een groter aantal gebruikers en retailers. Een nieuws-item, agenda of taak hebben bijvoorbeeld allemaal een titel, datum en auteur. Door hergebruik van deze velden maak je de app niet alleen overzichtelijk voor gebruikers, maar ook het development team dat de app bouwt.

Slimme schaalbare contentelementen
Door voor alle schermen met een design template te werken creëerden we overzicht, herkenbaarheid én herbruikbare contentelementen. Het design is schaalbaar naar zowel verschillende type content als een groter aantal gebruikers en retailers. Een nieuws-item, agenda of taak hebben bijvoorbeeld allemaal een titel, datum en auteur. Door hergebruik van deze velden maak je de app niet alleen overzichtelijk voor gebruikers, maar ook het development team dat de app bouwt.

Slimme schaalbare contentelementen
Door voor alle schermen met een design template te werken creëerden we overzicht, herkenbaarheid én herbruikbare contentelementen. Het design is schaalbaar naar zowel verschillende type content als een groter aantal gebruikers en retailers. Een nieuws-item, agenda of taak hebben bijvoorbeeld allemaal een titel, datum en auteur. Door hergebruik van deze velden maak je de app niet alleen overzichtelijk voor gebruikers, maar ook het development team dat de app bouwt.



White label per bedrijf
Ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl. Voor een optimale productbeleving hebben we styling velden toegevoegd aan het design, welke aanpasbaar zijn per retailer. Zo heeft een medewerker van Intersport het gevoel dat het product op maat gemaakt is voor Intersport, wat goed is voor de employer branding.
White label per bedrijf
Ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl. Voor een optimale productbeleving hebben we styling velden toegevoegd aan het design, welke aanpasbaar zijn per retailer. Zo heeft een medewerker van Intersport het gevoel dat het product op maat gemaakt is voor Intersport, wat goed is voor de employer branding.
White label per bedrijf
Ieder bedrijf heeft een eigen huisstijl. Voor een optimale productbeleving hebben we styling velden toegevoegd aan het design, welke aanpasbaar zijn per retailer. Zo heeft een medewerker van Intersport het gevoel dat het product op maat gemaakt is voor Intersport, wat goed is voor de employer branding.

Samenwerking binnen Makerstreet
Het EK project was een mooie samenwerking binnen het Makerstreet bureau netwerk. Waar we bij Soda het design creëerden, zorgden de developers bij Webflight voor het bouwen van de low-code Mendix applicatie. Door een intensieve samenwerking en snel schakelen tussen deze labels en de klant is het design en de technologie optimaal op elkaar ingespeeld.

Samenwerking binnen Makerstreet
Het EK project was een mooie samenwerking binnen het Makerstreet bureau netwerk. Waar we bij Soda het design creëerden, zorgden de developers bij Webflight voor het bouwen van de low-code Mendix applicatie. Door een intensieve samenwerking en snel schakelen tussen deze labels en de klant is het design en de technologie optimaal op elkaar ingespeeld.

Samenwerking binnen Makerstreet
Het EK project was een mooie samenwerking binnen het Makerstreet bureau netwerk. Waar we bij Soda het design creëerden, zorgden de developers bij Webflight voor het bouwen van de low-code Mendix applicatie. Door een intensieve samenwerking en snel schakelen tussen deze labels en de klant is het design en de technologie optimaal op elkaar ingespeeld.