Wehkamp
Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen
Services
UX Design
UX Research
E-commerce
Mobile
Wehkamp
Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen
Services
UX Design
UX Research
E-commerce
Mobile
Wehkamp
Het nieuwe wehkamp: van kopen naar ultiem shoppen
Services
UX Design
UX Research
E-commerce
Mobile



Wehkamp is hét online warenhuis voor gezinnen in Nederland. Vorig jaar maakte het warenhuis een complete metamorfose door. Een nieuwe look-and-feel, een vernieuwde core shopping experience en een splinternieuwe check-out flow zorgden voor een sterker merk en een super conversie.
Wehkamp is hét online warenhuis voor gezinnen in Nederland. Vorig jaar maakte het warenhuis een complete metamorfose door. Een nieuwe look-and-feel, een vernieuwde core shopping experience en een splinternieuwe check-out flow zorgden voor een sterker merk en een super conversie.
Wehkamp is hét online warenhuis voor gezinnen in Nederland. Vorig jaar maakte het warenhuis een complete metamorfose door. Een nieuwe look-and-feel, een vernieuwde core shopping experience en een splinternieuwe check-out flow zorgden voor een sterker merk en een super conversie.



Gemaakt voor gezinnen
Het leven van Nederlandse gezinnen mooier en makkelijker maken. Dat is de missie van wehkamp. Het merk moest daarom niet alleen voelen als hét online warenhuis voor gezinnen, maar ook echt groeien onder die doelgroep. En dan vooral onder de vrouwen binnen de gezinnen: de moeders. Tijd voor een rebranding dus.
Gemaakt voor gezinnen
Het leven van Nederlandse gezinnen mooier en makkelijker maken. Dat is de missie van wehkamp. Het merk moest daarom niet alleen voelen als hét online warenhuis voor gezinnen, maar ook echt groeien onder die doelgroep. En dan vooral onder de vrouwen binnen de gezinnen: de moeders. Tijd voor een rebranding dus.
Gemaakt voor gezinnen
Het leven van Nederlandse gezinnen mooier en makkelijker maken. Dat is de missie van wehkamp. Het merk moest daarom niet alleen voelen als hét online warenhuis voor gezinnen, maar ook echt groeien onder die doelgroep. En dan vooral onder de vrouwen binnen de gezinnen: de moeders. Tijd voor een rebranding dus.
Nieuw maar toch herkenbaar
Met een dijk van een fotobank die echt wehkamp ademt, hebben we de ruimte genomen de digitale look-and-feel naar een hoger niveau te tillen. Een clean interface zorgt dat de website licht en vriendelijk voelt. Zonder echt anders over te komen, want de Nederlandse gezinnen zien het nog steeds als dé wehkamp van weleer.

Nieuw maar toch herkenbaar
Met een dijk van een fotobank die echt wehkamp ademt, hebben we de ruimte genomen de digitale look-and-feel naar een hoger niveau te tillen. Een clean interface zorgt dat de website licht en vriendelijk voelt. Zonder echt anders over te komen, want de Nederlandse gezinnen zien het nog steeds als dé wehkamp van weleer.

Nieuw maar toch herkenbaar
Met een dijk van een fotobank die echt wehkamp ademt, hebben we de ruimte genomen de digitale look-and-feel naar een hoger niveau te tillen. Een clean interface zorgt dat de website licht en vriendelijk voelt. Zonder echt anders over te komen, want de Nederlandse gezinnen zien het nog steeds als dé wehkamp van weleer.


Alles mobile first
Meer dan 50% van de bezoekers bekijkt de website op hun smartphone. Daarom besloten we alles mobile first te ontwerpen.

Alles mobile first
Meer dan 50% van de bezoekers bekijkt de website op hun smartphone. Daarom besloten we alles mobile first te ontwerpen.

Alles mobile first
Meer dan 50% van de bezoekers bekijkt de website op hun smartphone. Daarom besloten we alles mobile first te ontwerpen.



Een soepele shopping experience
Je navigeert nu lekker snel door de website en ook de presentatie van de producten is flink verbeterd: je kunt de stof van een blouse bijna voelen.
Een soepele shopping experience
Je navigeert nu lekker snel door de website en ook de presentatie van de producten is flink verbeterd: je kunt de stof van een blouse bijna voelen.
Een soepele shopping experience
Je navigeert nu lekker snel door de website en ook de presentatie van de producten is flink verbeterd: je kunt de stof van een blouse bijna voelen.

In 3 klikken op je deurmat
Van babykleding tot wasmachines. Met de one-page checkout bestel je een product in maar 3 klikken. En je hebt het de volgende dag al in huis!

In 3 klikken op je deurmat
Van babykleding tot wasmachines. Met de one-page checkout bestel je een product in maar 3 klikken. En je hebt het de volgende dag al in huis!

In 3 klikken op je deurmat
Van babykleding tot wasmachines. Met de one-page checkout bestel je een product in maar 3 klikken. En je hebt het de volgende dag al in huis!
Het nieuwe wehkamp voel je ook in de app
We hebben de learnings van de shopping experience op web ook mooi meegenomen in de doorontwikkeling van de wehkamp app. Zo zijn de losse service app en de shopping app samengevoegd in een compleet vernieuwde wehkamp app experience.

Het nieuwe wehkamp voel je ook in de app
We hebben de learnings van de shopping experience op web ook mooi meegenomen in de doorontwikkeling van de wehkamp app. Zo zijn de losse service app en de shopping app samengevoegd in een compleet vernieuwde wehkamp app experience.

Het nieuwe wehkamp voel je ook in de app
We hebben de learnings van de shopping experience op web ook mooi meegenomen in de doorontwikkeling van de wehkamp app. Zo zijn de losse service app en de shopping app samengevoegd in een compleet vernieuwde wehkamp app experience.





Conversie door het dak op alle devices
Of het nou ging om mobiel web, tablet web of desktop: op alle devices steeg de conversie. De app bleef natuurlijk niet achter. Het aantal actieve gebruikers van de app groeide flink en dat gold ook voor de conversie in zowel de smartphone app als de tablet app. Al die conversieverbeteringen waren terug te zien in de omzet. 2017 kende een enorme omzetgroei vergeleken met de tien jaar daarvoor.

Conversie door het dak op alle devices
Of het nou ging om mobiel web, tablet web of desktop: op alle devices steeg de conversie. De app bleef natuurlijk niet achter. Het aantal actieve gebruikers van de app groeide flink en dat gold ook voor de conversie in zowel de smartphone app als de tablet app. Al die conversieverbeteringen waren terug te zien in de omzet. 2017 kende een enorme omzetgroei vergeleken met de tien jaar daarvoor.

Conversie door het dak op alle devices
Of het nou ging om mobiel web, tablet web of desktop: op alle devices steeg de conversie. De app bleef natuurlijk niet achter. Het aantal actieve gebruikers van de app groeide flink en dat gold ook voor de conversie in zowel de smartphone app als de tablet app. Al die conversieverbeteringen waren terug te zien in de omzet. 2017 kende een enorme omzetgroei vergeleken met de tien jaar daarvoor.
User centered design is de sleutel
Alles wat we ontworpen, hebben we vervolgens getest. In totaal deden we 18 usertests met 90 respondenten. Daarnaast valideerden we continu onze design ideeën met experimenten. Op die manier wisten we gelijk of de doelgroep blij werd van de vernieuwde website. Wel zo handig. Want uiteindelijk is de ultieme shopervaring voor gezinnen het allerbelangrijkste!

User centered design is de sleutel
Alles wat we ontworpen, hebben we vervolgens getest. In totaal deden we 18 usertests met 90 respondenten. Daarnaast valideerden we continu onze design ideeën met experimenten. Op die manier wisten we gelijk of de doelgroep blij werd van de vernieuwde website. Wel zo handig. Want uiteindelijk is de ultieme shopervaring voor gezinnen het allerbelangrijkste!

User centered design is de sleutel
Alles wat we ontworpen, hebben we vervolgens getest. In totaal deden we 18 usertests met 90 respondenten. Daarnaast valideerden we continu onze design ideeën met experimenten. Op die manier wisten we gelijk of de doelgroep blij werd van de vernieuwde website. Wel zo handig. Want uiteindelijk is de ultieme shopervaring voor gezinnen het allerbelangrijkste!

Samen hebben we de ultieme shopping experience voor gezinnen neergezet.
Robert Leufkens, Lead Interaction Designer wehkamp
Samen hebben we de ultieme shopping experience voor gezinnen neergezet.
Robert Leufkens, Lead Interaction Designer wehkamp
Samen hebben we de ultieme shopping experience voor gezinnen neergezet.
Robert Leufkens, Lead Interaction Designer wehkamp