Woonstad Rotterdam
Razendsnel vliegtickets zoeken en boeken
Services
Digitale Strategie
UX design
Service design
UX Research
Woonstad Rotterdam
Razendsnel vliegtickets zoeken en boeken
Services
Digitale Strategie
UX design
Service design
UX Research
Woonstad Rotterdam
Razendsnel vliegtickets zoeken en boeken
Services
Digitale Strategie
UX design
Service design
UX Research
Woonstad Rotterdam beheert meer dan 60.000 woningen en bedrijfsruimtes in Rotterdam en biedt hiermee een prettige woonplek aan een zeer diverse doelgroep. Voor zo’n belangrijke missie is een goede service website onmisbaar.
Woonstad Rotterdam beheert meer dan 60.000 woningen en bedrijfsruimtes in Rotterdam en biedt hiermee een prettige woonplek aan een zeer diverse doelgroep. Voor zo’n belangrijke missie is een goede service website onmisbaar.
Woonstad Rotterdam beheert meer dan 60.000 woningen en bedrijfsruimtes in Rotterdam en biedt hiermee een prettige woonplek aan een zeer diverse doelgroep. Voor zo’n belangrijke missie is een goede service website onmisbaar.



Een warm welkom
Het resultaat is een toegankelijke en gidsende website die de Rotterdamse bewoner helpt. Eenvoudig vinden waar je voor komt, of dat nou een reparatie aanvragen is of een geschikte woning vinden.
Een warm welkom
Het resultaat is een toegankelijke en gidsende website die de Rotterdamse bewoner helpt. Eenvoudig vinden waar je voor komt, of dat nou een reparatie aanvragen is of een geschikte woning vinden.
Een warm welkom
Het resultaat is een toegankelijke en gidsende website die de Rotterdamse bewoner helpt. Eenvoudig vinden waar je voor komt, of dat nou een reparatie aanvragen is of een geschikte woning vinden.

Alles start met strategie
In een eerdere fase hadden we al de nieuwe digitale strategie neergezet. Woonstad Rotterdam moet klanten in staat stellen eenvoudig zelf alles te regelen. Het is de gids die jouw situatie en context herkent en begrijpt. Dit vormde het uitgangpunt voor de hele website.

Alles start met strategie
In een eerdere fase hadden we al de nieuwe digitale strategie neergezet. Woonstad Rotterdam moet klanten in staat stellen eenvoudig zelf alles te regelen. Het is de gids die jouw situatie en context herkent en begrijpt. Dit vormde het uitgangpunt voor de hele website.

Alles start met strategie
In een eerdere fase hadden we al de nieuwe digitale strategie neergezet. Woonstad Rotterdam moet klanten in staat stellen eenvoudig zelf alles te regelen. Het is de gids die jouw situatie en context herkent en begrijpt. Dit vormde het uitgangpunt voor de hele website.
Woonstad Rotterdam als gids
Elk contact met de klant staat in het teken van service. En de klant gidsen is de manier waarop Woonstad dit doet. Het 'Vraag & Antwoord' panel is de meest opvallende doorvertaling hiervan. Deze laat de meest relevante vragen zien op basis van de context van de pagina. Hierbij kijkt het systeem naar het onderwerp van de pagina, het gedrag en de persoonlijke situatie van de klant. Het gidsende principe komt verder tot in de kleinste details terug.

Woonstad Rotterdam als gids
Elk contact met de klant staat in het teken van service. En de klant gidsen is de manier waarop Woonstad dit doet. Het 'Vraag & Antwoord' panel is de meest opvallende doorvertaling hiervan. Deze laat de meest relevante vragen zien op basis van de context van de pagina. Hierbij kijkt het systeem naar het onderwerp van de pagina, het gedrag en de persoonlijke situatie van de klant. Het gidsende principe komt verder tot in de kleinste details terug.

Woonstad Rotterdam als gids
Elk contact met de klant staat in het teken van service. En de klant gidsen is de manier waarop Woonstad dit doet. Het 'Vraag & Antwoord' panel is de meest opvallende doorvertaling hiervan. Deze laat de meest relevante vragen zien op basis van de context van de pagina. Hierbij kijkt het systeem naar het onderwerp van de pagina, het gedrag en de persoonlijke situatie van de klant. Het gidsende principe komt verder tot in de kleinste details terug.




Doen waar je voor komt
Niets vervelender dan op een website eindeloos zoeken naar de juiste informatie. Daarom hebben we de belangrijkste redenen voor bezoek gelijk uitgelicht. Zo kunnen 80% van de bezoekers direct doen waar ze voor kwamen. Denk aan de huur betalen, het woningaanbod bekijken of een reparatie aanvragen.
Doen waar je voor komt
Niets vervelender dan op een website eindeloos zoeken naar de juiste informatie. Daarom hebben we de belangrijkste redenen voor bezoek gelijk uitgelicht. Zo kunnen 80% van de bezoekers direct doen waar ze voor kwamen. Denk aan de huur betalen, het woningaanbod bekijken of een reparatie aanvragen.
Doen waar je voor komt
Niets vervelender dan op een website eindeloos zoeken naar de juiste informatie. Daarom hebben we de belangrijkste redenen voor bezoek gelijk uitgelicht. Zo kunnen 80% van de bezoekers direct doen waar ze voor kwamen. Denk aan de huur betalen, het woningaanbod bekijken of een reparatie aanvragen.
Eenvoudig alles zelf regelen
Voorheen werden veel woonzaken telefonisch of via de klantenbalie geregeld. Arbeidsintensief en vaak onnodig. Een belangrijk doel van de digitale strategie was dan ook om de druk op de klantenservice te verlichten. Met de nieuwe serviceflows zijn klanten in staat om zelf hun woonzaken online te regelen. Van algemene informatie opzoeken tot reparaties aanvragen. Komen ze er toch niet uit? Dan hebben ze altijd de gids of de klantenservice binnen handbereik.

Eenvoudig alles zelf regelen
Voorheen werden veel woonzaken telefonisch of via de klantenbalie geregeld. Arbeidsintensief en vaak onnodig. Een belangrijk doel van de digitale strategie was dan ook om de druk op de klantenservice te verlichten. Met de nieuwe serviceflows zijn klanten in staat om zelf hun woonzaken online te regelen. Van algemene informatie opzoeken tot reparaties aanvragen. Komen ze er toch niet uit? Dan hebben ze altijd de gids of de klantenservice binnen handbereik.

Eenvoudig alles zelf regelen
Voorheen werden veel woonzaken telefonisch of via de klantenbalie geregeld. Arbeidsintensief en vaak onnodig. Een belangrijk doel van de digitale strategie was dan ook om de druk op de klantenservice te verlichten. Met de nieuwe serviceflows zijn klanten in staat om zelf hun woonzaken online te regelen. Van algemene informatie opzoeken tot reparaties aanvragen. Komen ze er toch niet uit? Dan hebben ze altijd de gids of de klantenservice binnen handbereik.


Visueel systeem voor het merk
Een servicewebsite zoals die van Woonstad Rotterdam bevat een breed scala aan content. Woningadvertenties, nieuwsartikelen, veelgestelde vragen en nog veel meer. Om dat er allemaal piekfijn uit te laten zien zorgde ons designzusje Resoluut voor een digitale vertaling van het merk: een flexibel designsysteem en unieke iconografie.

Visueel systeem voor het merk
Een servicewebsite zoals die van Woonstad Rotterdam bevat een breed scala aan content. Woningadvertenties, nieuwsartikelen, veelgestelde vragen en nog veel meer. Om dat er allemaal piekfijn uit te laten zien zorgde ons designzusje Resoluut voor een digitale vertaling van het merk: een flexibel designsysteem en unieke iconografie.

Visueel systeem voor het merk
Een servicewebsite zoals die van Woonstad Rotterdam bevat een breed scala aan content. Woningadvertenties, nieuwsartikelen, veelgestelde vragen en nog veel meer. Om dat er allemaal piekfijn uit te laten zien zorgde ons designzusje Resoluut voor een digitale vertaling van het merk: een flexibel designsysteem en unieke iconografie.
Een brand voice die Rotterdam ademt
Goed gidsen lukt alleen met duidelijke taal. Hiervoor creëerde ons copybroertje Mr Koreander een brand voice: de stem van Woonstad Rotterdam. Deze lieten ze terugkomen in alle teksten op de website. Vervolgens gaven ze een serie trainingen om de organisatie de kneepjes van de brand voice bij te brengen.

Een brand voice die Rotterdam ademt
Goed gidsen lukt alleen met duidelijke taal. Hiervoor creëerde ons copybroertje Mr Koreander een brand voice: de stem van Woonstad Rotterdam. Deze lieten ze terugkomen in alle teksten op de website. Vervolgens gaven ze een serie trainingen om de organisatie de kneepjes van de brand voice bij te brengen.

Een brand voice die Rotterdam ademt
Goed gidsen lukt alleen met duidelijke taal. Hiervoor creëerde ons copybroertje Mr Koreander een brand voice: de stem van Woonstad Rotterdam. Deze lieten ze terugkomen in alle teksten op de website. Vervolgens gaven ze een serie trainingen om de organisatie de kneepjes van de brand voice bij te brengen.
