IKEA Family
Soepele sign-up voor de leukste familie van Nederland
Services
Digital Product Design
UX Research
IKEA Family
Soepele sign-up voor de leukste familie van Nederland
Services
Digital Product Design
UX Research
IKEA Family
Soepele sign-up voor de leukste familie van Nederland
Services
Digital Product Design
UX Research



Met meer dan 4 miljoen leden is IKEA Family het grootste loyaltyprogramma van Nederland. Helaas slapen veel van die 4 miljoen leden, en gebruiken ze hun lidmaatschap niet. Aan ons dus de vraag om hen wakker te schudden.
Met meer dan 4 miljoen leden is IKEA Family het grootste loyaltyprogramma van Nederland. Helaas slapen veel van die 4 miljoen leden, en gebruiken ze hun lidmaatschap niet. Aan ons dus de vraag om hen wakker te schudden.
Met meer dan 4 miljoen leden is IKEA Family het grootste loyaltyprogramma van Nederland. Helaas slapen veel van die 4 miljoen leden, en gebruiken ze hun lidmaatschap niet. Aan ons dus de vraag om hen wakker te schudden.



Fluitje van een cent
Voor nieuwe leden maakten we de boel ook een stuk makkelijker. Lid worden van IKEA Family moest compleet digitaal een fluitje van een cent worden. Tijd dus om deze sign-up-flow goed onder handen te nemen. Oh, en of dat allemaal in 4 weken kon.
Fluitje van een cent
Voor nieuwe leden maakten we de boel ook een stuk makkelijker. Lid worden van IKEA Family moest compleet digitaal een fluitje van een cent worden. Tijd dus om deze sign-up-flow goed onder handen te nemen. Oh, en of dat allemaal in 4 weken kon.
Fluitje van een cent
Voor nieuwe leden maakten we de boel ook een stuk makkelijker. Lid worden van IKEA Family moest compleet digitaal een fluitje van een cent worden. Tijd dus om deze sign-up-flow goed onder handen te nemen. Oh, en of dat allemaal in 4 weken kon.

Ask first, shoot later
Voor we begonnen wilden we 100% zeker zijn dat ons ontwerp aansloot op de wensen van de gebruiker. Daarom begonnen we het traject met onderzoek. Een reeks interviews met IKEA klanten en bestaande Family leden en een potje journeymapping. En deden we samen met onze onderzoekende collega’s van Milkshake een guerrillatest in de winkel. Het resultaat was een waslijst aan optimalisaties waarmee we gretig aan de slag gingen.

Ask first, shoot later
Voor we begonnen wilden we 100% zeker zijn dat ons ontwerp aansloot op de wensen van de gebruiker. Daarom begonnen we het traject met onderzoek. Een reeks interviews met IKEA klanten en bestaande Family leden en een potje journeymapping. En deden we samen met onze onderzoekende collega’s van Milkshake een guerrillatest in de winkel. Het resultaat was een waslijst aan optimalisaties waarmee we gretig aan de slag gingen.

Ask first, shoot later
Voor we begonnen wilden we 100% zeker zijn dat ons ontwerp aansloot op de wensen van de gebruiker. Daarom begonnen we het traject met onderzoek. Een reeks interviews met IKEA klanten en bestaande Family leden en een potje journeymapping. En deden we samen met onze onderzoekende collega’s van Milkshake een guerrillatest in de winkel. Het resultaat was een waslijst aan optimalisaties waarmee we gretig aan de slag gingen.
Geen hobbels op de weg
Een user journey intuïtief, natuurlijk en vloeiend maken? Dan moet je hobbels wegnemen voor je gebruiker. We begonnen met het aanmeldformulier. Die hebben we flink ingekort. Klanten hoeven nu alleen de broodnodige velden in te vullen. Lid geworden? Leuk! Dan krijg je een hartelijk welkomstmailtje. Met een geoptimaliseerd design van yours truly.

Geen hobbels op de weg
Een user journey intuïtief, natuurlijk en vloeiend maken? Dan moet je hobbels wegnemen voor je gebruiker. We begonnen met het aanmeldformulier. Die hebben we flink ingekort. Klanten hoeven nu alleen de broodnodige velden in te vullen. Lid geworden? Leuk! Dan krijg je een hartelijk welkomstmailtje. Met een geoptimaliseerd design van yours truly.

Geen hobbels op de weg
Een user journey intuïtief, natuurlijk en vloeiend maken? Dan moet je hobbels wegnemen voor je gebruiker. We begonnen met het aanmeldformulier. Die hebben we flink ingekort. Klanten hoeven nu alleen de broodnodige velden in te vullen. Lid geworden? Leuk! Dan krijg je een hartelijk welkomstmailtje. Met een geoptimaliseerd design van yours truly.

Lekkere landing
Ook op de landingspagina namen we hobbels weg. Daar maakten we de boel een stuk overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. En we gaven 'm een fris redesign volgens de nieuwe IKEA-huisstijl. Met een lekkere landing als resultaat.
Lekkere landing
Ook op de landingspagina namen we hobbels weg. Daar maakten we de boel een stuk overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. En we gaven 'm een fris redesign volgens de nieuwe IKEA-huisstijl. Met een lekkere landing als resultaat.
Lekkere landing
Ook op de landingspagina namen we hobbels weg. Daar maakten we de boel een stuk overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. En we gaven 'm een fris redesign volgens de nieuwe IKEA-huisstijl. Met een lekkere landing als resultaat.
Herkenningspunt in de winkel
In de winkels namen we de Family-kiosk onder handen. Die is altijd al hét Family-punt in de winkel geweest. We optimaliseerden de sign-up-flow en de ik-ben-mijn-pas-kwijt-flow. Met deze nieuwe kiosk kan IKEA je digitale Family-pas automatisch versturen via mail of sms. Zo loop je dus nooit meer je Ikea Family korting mis. Handig!

Herkenningspunt in de winkel
In de winkels namen we de Family-kiosk onder handen. Die is altijd al hét Family-punt in de winkel geweest. We optimaliseerden de sign-up-flow en de ik-ben-mijn-pas-kwijt-flow. Met deze nieuwe kiosk kan IKEA je digitale Family-pas automatisch versturen via mail of sms. Zo loop je dus nooit meer je Ikea Family korting mis. Handig!

Herkenningspunt in de winkel
In de winkels namen we de Family-kiosk onder handen. Die is altijd al hét Family-punt in de winkel geweest. We optimaliseerden de sign-up-flow en de ik-ben-mijn-pas-kwijt-flow. Met deze nieuwe kiosk kan IKEA je digitale Family-pas automatisch versturen via mail of sms. Zo loop je dus nooit meer je Ikea Family korting mis. Handig!


Dat is pas teamwork
Voor dit project werkten we nauw samen met collega’s van Milkshake, Resoluut en Mr Koreander. Hierdoor konden we slimme copy- en designkeuzes maken op basis van inzichten uit interviews en enquetes. Goed voorbeeld is het communicatiehaakje bij de IKEA Family kiosk. Daar trekken we de aandacht met datgene waar mensen IKEA Family het best van kennen: gratis koffie en thee. Zeg daar maar nee tegen als aspirerend IKEA Family-lid.

Dat is pas teamwork
Voor dit project werkten we nauw samen met collega’s van Milkshake, Resoluut en Mr Koreander. Hierdoor konden we slimme copy- en designkeuzes maken op basis van inzichten uit interviews en enquetes. Goed voorbeeld is het communicatiehaakje bij de IKEA Family kiosk. Daar trekken we de aandacht met datgene waar mensen IKEA Family het best van kennen: gratis koffie en thee. Zeg daar maar nee tegen als aspirerend IKEA Family-lid.

Dat is pas teamwork
Voor dit project werkten we nauw samen met collega’s van Milkshake, Resoluut en Mr Koreander. Hierdoor konden we slimme copy- en designkeuzes maken op basis van inzichten uit interviews en enquetes. Goed voorbeeld is het communicatiehaakje bij de IKEA Family kiosk. Daar trekken we de aandacht met datgene waar mensen IKEA Family het best van kennen: gratis koffie en thee. Zeg daar maar nee tegen als aspirerend IKEA Family-lid.