Als nieuwe klant moet je een aantal keuzes maken voor je abonnement. Wil je groepslessen volgen of alleen individueel fitnessen, en wil je dit voor vier weken, een jaar of twee jaar vastleggen?
Focus op de gebruiker
En vergeet de upsell niet voor het eenmalig persoonlijk trainingsadvies en onbeperkt sports-water. Door de checkout flow simpel te houden en op te delen in 5 stappen gaat de gebruiker hier snel doorheen.
Conversiegedreven
Na het implementeren van deze flow met persoonlijke touch zag Fit For Free een conversieverhoging van 15% op het aantal aanmeldingen.
Een persoonlijke touch
Een sportschoolketen, met een persoonlijke touch. Bij Fit For Free en SportCity mag je met één abonnement door heel Nederland sporten. Normaal kiest de sporter ‘een sportschool’ tijdens het aanmeldproces.Door de een kleine aanpassing naar het kiezen van jouw ‘eerste sportlocatie’ krijgt de sporter toch dat persoonlijke gevoel wat je nodig hebt, maar tegelijkertijd met flexibiliteit. Je sluit je niet zomaar aan bij een keten, maar bij een community bij jou in de buurt, waar jouw sportpas klaar ligt tijdens je eerste bezoek.