Soda studio

wehkamp app

Een moderne, inspirerende tablet- en smartphone-applicatie voor een toonaangevend online warenhuis.

Klant: wehkamp, Periode: 2014 - 2015, Contactpersoon: Evan Gelders

Vraag en aanpak

De wens voor de nieuwe app van hét online warenhuis, wehkamp, was tweeledig. De tablet app waarmee je kon winkelen en de app voor service (zoals het volgen van bestellingen) moesten worden samengebracht tot een ‘universele app’ voor alle devices.

Daarnaast was de ambitie om het bestaande ontwerp aan de hand van nieuwe inzichten en een gebruikersonderzoek verder te verbeteren.

Eén uniforme ervaring

Voor de nieuwe app kozen we voor zo consistent en herkenbaar mogelijke gebruikservaring van de soorten toestellen (tablet of mobiel) en platformen (iOS of Android). Waar nodig is rekening gehouden met platform-specifieke ‘design patterns’. Zo kun je op de iPhone of iPad makkelijk terug navigeren door naar rechts te swipen, terwijl diezelfde gesture op Android-devices de hoofdnavigatie (de menu drawer) opent.

De ervaring voor de phone en tablet is volledig gelijkgetrokken. Zo kun je op dezelfde manier navigeren naar belangrijke secties zoals de winkelmand of wenslijst, en zijn de productfilters op tablet gelijk aan die op smartphones, maar dan gepresenteerd als compacte overlay.

Ten slotte blijft voor ingelogde gebruikers de winkelmand altijd, en op ieder toestel up-to-date